Select Page

Els allotjaments d’Altea obtenen una molt destacada valoració en termes d’higiene i neteja, la qual cosa suposa un avantatge competitiu del conjunt del destí en l’actual context de pandèmia. Així ho indica un innovador projecte d’intel·ligència turística, realitzat per l’empresa Vivential Value de manera independent, en el qual s’ha analitzat la percepció de seguretat sanitària i higiènica de milers d’allotjaments d’Espanya i Amèrica Llatina, especialment rellevant en un moment com l’actual, en el qual és prioritari generar la màxima confiança entre els potencials clients.

En el cas concret d’Altea, amb una mostra de 199 allotjaments de totes les tipologies i que acumulen més de 20.000 opinions en línia de clients, el referencial sectorial iRON Índice de Reputación Online® se situa en un 8,72 per al global de l’experiència en l’allotjament, sobre un màxim de 10, alhora que, en el cas específic de la percepció higiènica, s’aconsegueix un molt destacat iRON Limpieza de 8,94.

Segons Rafael González, soci director de la consultora que lidera el projecte, “els resultats d’Altea no sols són elevats en termes absoluts, sinó que també destaquen en termes comparatius, situant-se per damunt de la mitjana dels municipis de costa del seu entorn geogràfic pròxim, la qual cosa suposa un clar avantatge competitiu, tant per a les seues empreses com per al conjunt del destí.”

Xelo González, regidora de Turisme, destaca la seua satisfacció per aquests resultats, “que fan valdre els esforços realitzats pel consistori i per les seues empreses al llarg de l’últim any”, y manifesta la seua voluntat de “continuar treballant per consolidar aquests positius resultats, amb l’objectiu de garantir una experiència segura i satisfactòria del conjunt de visitants del nostre destí”.

Aquests resultats, ja s’han incorporat dins del procés estratègic en el qual es troba immers el municipi, on l’Ajuntament d’Altea, junt amb l’empresa alicantina Sien Consulting, treballen per a desplegar i consolidar un model de destinació turística intel·ligent i sostenible.

En aqueixa línia d’innovació en intel·ligència turística, aquest projecte de monitoratge de la reputació i percepció de seguretat en destins, inclou un visor interactiu que permet als gestors dels destins micro segmentar les dades per variables com la tipologia i categoria oficial dels recursos; els rangs de valoració de neteja excel·lent, correcta o deficient de cada establiment; o les zones i subzones del mateix destí, entre moltes altres variables, la qual cosa facilita el disseny d’accions de millora, dins de l’actual concepció de governança turística des del coneixement.

Pin It on Pinterest