Dijous passat dia 30, va tenir lloc en el CEAM, la presentació del Pla de Dinamització Comercial, amb la presència de l’Alcalde d’Altea, Jaume Llinares, la Regidora de Comerç i Turisme, Anna Alvado, membres del Consell de Comerç i una variada representació del comerç alteà.
Sonia Ortuondo, Directora de la Unitat de Consultoria de Enerlis i Mireia Muñiz, Tècnica de Desenvolupament Local, van presentar el resultat del treball realitzat en aquests últims mesos i el consegüent full de ruta per aconseguir els objectius establerts.
Són moltes les accions comercials que inclou el full de ruta, abordant temes tan importants com la mobilitat, tràfic i aparcament, accessibilitat, horaris comercials, atenció i serveis al client, captacions visitants zones limítrofes, professionalització del sector, identitat d’Altea i estètica del comerç local.
Alguns exemples de com aquestes accions es poden plasmar en mesures concretes són: disseny i desenvolupament d’un calendari artístic-cultural vinculat a les zones comercials, concurs d’identitat de barris, d’aparadorisme i reforma interior, pla de gestió de residus, servei compartit d’enviament a domicili, mapatge web de comerços i empreses per eix d’activitat, itinerari formatiu posicionament on-line, fomentar el transport sostenible, millora de la señalítica d’aparcaments i diferents accions comercials com, Dayketing, Flaix Mob, Lip Dub, Influencer, Artist Commerce, Gymkommerce, Shopping Theme Nights…
Per a l’edil de Comerç, Anna Alvado, “algunes d’aquestes accions es poden realitzar a curt termini i unes altres a mitjà i llarg termini. Ara el que hem de fer des del departament, és valorar aquest full de ruta amb deteniment i en la propera convocatòria del Consell de Comerç i Turisme establir un calendari d’accions a seguir”.
Alvado puntualitzava que ”tot aquest treball arribarà a bon terme amb la implicació de tot el sector comercial. Per molta voluntat que tinguem des de la Regidoria i el Consell de Comerç, hem d’anar de la mà dels i les comerciants per aconseguir el millor resultat a curt termini”.
Per finalitzar, la responsable del Area de Comerç va senyalar que “l’objectiu és situar a Altea en una molt bona posició en el mapa comercial de la comarca. Tenim una àmplia i variada oferta comercial que cal visibilizar i en un entorn immillorable que ens ajudarà a aconseguir-ho”, va concloure Anna Alvado.