Select Page

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, la secretària autonòmica de l’àrea, Clara Ferrando i l’alcalde, Jaume Llinares, visiten les instal·lacions de l’oficina d’atenció presencial per a la Renda.

 La Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic, a través de l’IVAT, Institut Valencià d’Administració Tributària, obria a Altea, el passat 10 de maig, una oficina d’atenció presencial per ajudar a la població a realitzar la renda del 2017. Unes instal·lacions que presten un servei innovador al municipi i que acosten les administracions a la població oferint un servei que està sent molt demandat pels ciutadans; no en va ja han fet ús del mateix més d’un miler de persones a Altea, més de 10.000 a la província d’Alacant i més de 30.000 a la Comunitat Valenciana. Així ho han donat a conèixer el conseller d’Hisenda, Vicent Soler, i la secretària autonòmica, Clara Ferrando, durant la seua visita a l’oficina d’Altea en companyia de l’alcalde, Jaume Llinares i de diversos edils de l’Equip de Govern.

Prèvia visita a l’oficina, situada a la segona planta de la Casa de l’Aigüa, el conseller i la Secretària Autonòmica d’Hisenda han estat rebuts per l’alcalde i els regidors al Consistori, on han deixat estampada la seua rúbrica en el Llibre de Honor de l’Ajuntament. Moment en què Vicent Soler ha apuntat dades rellevants com que, “si dividim el que ha costat implantar a la Conselleria el servei, una mica més de 76.000 €, entre les persones que es beneficiaran del mateix surt a tot just dos euros per atenció prestada” .

Soler ha recordat que aquest és un servei fruit de la col·laboració entre administracions. La Conselleria assumeix el cost del personal de les 9 oficines obertes en municipis de la Comunitat i cada municipi proporciona i manté l’espai físic on estan ubicades.

Vicent Soler manifestava satisfacció “perquè si ja hi ha més de 1.000 persones que han utilitzat el servei a Altea és perquè era una servei necessari”. “Hem tingut tota mena de facilitats per part de l’Ajuntament d’Altea i el que estem comprovant com la col·laboració entre les administracions dels valencians funcionen i multipliquen els esforços individuals de cadascuna de les parts”. Ha afegit el conseller. Vicent Soler s’ha compromès a seguir ampliant el servei i en la mesura del possible instaurar com un servei permanent.

Per la seua banda, la secretària autonòmica d’Hisenda, Clara Ferrando, ha especificat que “el que fins ara venia fent l’Agència Tributària era reforçar les capitals de província i vam veure una oportunitat de tenir infraestructura a les comarques i aquest és l’èxit. “Hem aconseguit tenir presència, la Generalitat, com a complement de l’Agència Tributària de l’Estat en 9 municipis, entre ells Altea i prestar un servei del què es beneficia tota la comarca i que abans no es tenia”. Ha apuntat Ferrando.

Jaume Llinares, alcalde d’Altea, ha agraït a la Conselleria el haver triat Altea com un dels municipis en què s’ha obert una oficina d’atenció presencial per a la Renda. Llinares ha lloat el servei explicant que “la ciutadania ens està transmetent que l’atenció és molt personalitzada, que el tracte és molt amable, humà i proper i amb la voluntat de solucionar les dificultats que la gent té a l’hora de fer una declaració que moltes vegades no entenem”.

Llinares ha ressaltat l’esforç de la Generalitat i ha posat l’administració alteana al servei de la Generalitat per fer arribar l’administració a la ciutadania de forma propera al servei de les persones.

En la visita a les instal·lacions alteanes de l’oficina de la Renda han estat també presents el director general de Tributs i Jocs i de l’IVAT, Eduardo Roca; el subdirector general de l’IVAT, Javier Casas i el regidor d’Hisenda de l’Ajuntament d’Altea, Pere Lloret.

L’oficina romandrà oberta fins al 2 de juliol, dia que acaba la campanya de la Renda i l’horari d’atenció al ciutadà és de 9:00 a 14:30 i de 16:00 a 19:00h els dilluns, dimarts i dijous i de 9:00 a 15:00h els dimecres i divendres. Són tres els agents que atenen l’oficina i les persones que desitgen fer ús d’aquestos serveis d’assessorament hauran de sol·licitar cita prèvia, indicant dia i hora que desitgen ser atesos, trucant al telèfon 901 22 33 44 o mitjançant la pàgina de l’Agència Tributària . “Si algun ciutadà té dubtes per demanar cita, a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament, li explicaran com ha de fer-ho”. Declarava en el seu dia el regidor alteà d’Hisenda.

 

Pin It on Pinterest