Select Page

La regidora de Comerç, Anna Alvado, ha informat sobre l’estadística de
Consultes i Reclamacions de Consum de l’any 2015, inclosa en la memòria anual
de l’OMIC, en la qual es reflecteixen els hàbits de consum de la ciutadania,
derivats de la situació econòmica.

En aquest sentit els sectors més destacats són els serveis bàsics com
telefonia, electricitat, aigua i gas, amb un 48% del total i el comerç, amb un
14.13% del total. Pel que fa al sector del comerç engloba tot tipus d’activitat
comercial com el comerç local tradicional, el centre comercial o gran
superfície i el comerç a distància o fora de l’establiment.

Anna Alvado ha explicat que ”segons les empreses reclamades que
apareixen a la memòria, el nombre de reclamacions gestionades incideix poc en
el comerç local tradicional, del qual hi ha poques queixes i consultes, potser
per la proximitat amb el client i l’atenció més personalitzada”.
La major
part de les discrepàncies es produeixen entre les parts en els comerços
franquiciats o de gran superfície.

Així mateix, és important remarcar, assenyalava l’edil, el creixement que
s’observa en les anomenades vendes fora de l’establiment, una modalitat sobre
les que s’estan rebent consultes sobre els finançaments que es deriven d’aquest
tipus de contracte.

 

Pin It on Pinterest