Select Page

De les 306 consultes i 71 reclamacions cursades en l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor d’Altea durant 2009, el 56% de consultes i el 63% de reclamacions atenen a qüestions relacionades amb la telefonia o el subministrament d’energia elèctrica; així ho ha donat a conéixer l’edil de Comerç, Miquel Zaragoza, qui ha realitzat un balanç de funcionament de l’oficina alteana en el seu segon any de vida.


De les estadístiques de consultes i reclamacions es desprén que de les 306 consultes realitzades, 15 eren sobre arrendaments, 60 sobre comerç, 9 sobre reparacions, altres 9 de servicis bancaris, 16 de vivenda i 18 sobre assegurances, 162 atenien a servicis bàsics de què 103 en matèria de telefonia i 42 sobre electricitat.


Quant al motiu de les consultes més habituals, Zaragoza ha explicat que “van tindre a veure amb les promocions oferides telefònicament i que després no s’ajustaven al que factura; la qualitat en la prestació del servici Internet -Per la notòria diferència entre la velocitat contractada i l’efectivament rebuda-; els cobraments indeguts en facturació; la nova normativa dels números 905 i els missatges MSM Premium”. Quant al sector elèctric, “van predominar les consultes sobre tarifes; la nova facturació mensual; comercialitzadores d’energia elèctrica en mercat lliure i la repercussió del bo social”, hi ha detallat el responsable municipal de Comerç.


Sobre les reclamacions, Miquel Zaragoza ha comentat que després de dos anys de funcionament de l’OMIC a Altea, la gent comença a veure els resultats i hi ha fer cada vegada un major ús del servici. “El treball que es fa en l’OMIC és important tenint en compte que a l’hivern l’oficina està oberta un dia a la setmana i a l’estiu dos”; ha postil·lat l’edil socialista.


A més de les estadístiques oferides, Zaragoza ha recordat les campanyes informatives dutes a terme des de l’OMIC, com per exemple la celebrada amb motiu del dia Mundial del Comerç, celebrada el 15 de març; la xarrada sobre ajudes del Govern per a hipoteques i compra de vivenda; l’edició d’una Guia dels Consumidors com a Turistes; campanya sobre la seguretat de productes dirigits a menors, durant els mesos de novembre i desembre i la campanyes d’incentiu del comerç de Nadal, Reis, Vacacions i Rebaixes.


Per a concloure l’edil de Comerç ha recordat que l’OMIC està oberta els dimarts a l’hivern i els dimarts i divendres a l’estiu, en horari de 10:00 a 13:30h, en el passeig Sant Pere, junt amb l’Oficina d’Informació Turística.

Pin It on Pinterest