Select Page

El secretari Autonòmic d’Administracions Públiques, Rafael Peset, s’ha desplaçat fins a Altea per a anunciar que la Conselleria invertirà en el municipi 70.000€ en la millora d’infraestructures que permeten la cobertura de la TDT en tot el terme municipal. En el transcurs de la seua estada, Peset ha firmat en el Llibre de Visites del consistori i ha mantingut una reunió amb l’alcalde, Andrés Ripoll i l’edil de Sistemes d’Informació i Seguretat Ciutadana, Patricia Mora. En la dita trobada s’ha abordat també el tema de l’Administració Electrònica.
“Hem mantingut una reunió en què s’ha abordat el tema de les noves tecnologies i el secretari Autonòmic ens ha informat que es va a millorar l’estat del repetidor existent en la zona del Cementeri i el Depòsit de l’Aigua. Esta inversió suposarà més de 70.000€ i el resultat de la mateixa serà que es veja millor i en tot el terme municipal la TDT”, ha explicat Mora en la roda de premsa oferida després de la firma en el Llibre de Visites de l’Ajuntament.
L’edil ha afegit que “un altre dels punts abordats en la reunió mantinguda ha sigut el de l’Administració Electrònica. Un projecte en què l’Ajuntament d’Altea ja està immers i que estem a punt d’executar, en el que s’han invertit 450.000€; però no podem deixar de costat tot el treball que s’està duent a terme des de Conselleria i unirem esforços en benefici dels ciutadans”. A més, Mora hi ha assenyalat que “es va a intentar implantar la Xarxa Comdes per a millorar les comunicacions de la Policia Local d’Altea i digitalitzar-les, la qual cosa suposarà una millora en la qualitat i el servici de cara als ciutadans”.
Per la seua banda, Rafael Peset ha agraït, en primer lloc, la invitació de l’Ajuntament d’Altea per a tractar temes de la competència de la Secretaria Autonòmica d’Administracions Públiques, que té, a més de la gestió de tota l’administració pública autonòmica, les competències en matèria de telecomunicacions i societat de la informació.
En este sentit, “s’ha tractat l’impuls d’activitats, entre elles la digitalització de l’última antena que permetrà una cobertura al 100% de tots els ciutadans que residixen en el terme municipal d’Altea. En este moment es rebia un senyal a través de l’antena que està ubicada en la Punta de l’Albir, i hi ha una zona d’ombra -Darrere de l’Església- i amb la posada en marxa del nou repetidor es donarà cobertura a esta zona, a Altea la Vella i a altres urbanitzacions d’Altea”, ha puntualitzat Peset.
Rafael Peset ha recordat que “ara el que han de fer els ciutadans és comprar els descodificadors per a poder veure les 27 noves cadenes que oferta la TDT”.
Quant al tema de l’Administració Electrònica, també abordat en la reunió mantinguda, Peset ha asseverat que la “Administració Electrònica és l’Administració del S. XXI, des de la qual qualsevol ciutadà, en qualsevol punt, podrà fer un tràmit amb l’administració, ja s’autonòmica o local”. “Des de la Generalitat Valenciana estem liderant esta activitat en el conjunt de la Comunitat. En este moment hem sigut capaços de posar en marxa una gran plataforma d’administració electrònica i s’han acollit ja al conveni més de 400 municipis a la Comunitat Valenciana. Per tant el que hem de fer és que el nombre més gran de municipis se sume a este projecte”, ha afegit Peset.
“Esta plataforma instaurarà el registre únic i permetrà que la Comunitat Valenciana s’incorpore a Europa i siga una de les primeres regions d’Europa que s’incorpore a la Finestreta Única, com marca la directiva europea. És un projecte molt important que farà que els responsables polítics ens adaptem a les noves demandes i necessitats les generacions més jóvens que han incorporat les noves tecnologies a la seua vida quotidiana; a més de fer un esforç, les administracions perquè altres sectors poblacionals que no han viscut l’era de les noves tecnologies es puguen incorporar a la nova societat”; ha exposat Rafael Peset; qui ha conclòs la seua intervenció comentant que un altre dels temes tractats ha sigut el de la Xarxa d’Emergències de la Comunitat. Una xarxa de telecomunicacions en què la Generalitat hi ha invertit 70 milions d’euros per a mantindre una xarxa digital que davant de qualsevol succés no caiga i permeta comunicar a tots els cossos de seguretat en una situació d’emergència. “Ara el que hem de fer és posar-nos a treballar per a rendibilitzar els recursos. No hi ha una sola administració que per si sola puga fer front als nous reptes de modernitat. Fa falta una política conjunta per a fer més rendible la inversió i això és el que estem impulsant”, ha finalitzat el responsable autonòmic.
Després de Peset hi ha pres la paraula l’alcalde, Andrés Ripoll, el qual ha donat la benvinguda al secretari Autonòmic i ha agraït la inversió que la Conselleria realitzarà en el municipi. “Vull agrair-li al senyor Peset les bones notícies que ens ha portat. La Comunitat Valenciana, sense ser la seua competència, està preocupada que no hi haja zona en el territori regional a què no arribe la televisió digital quan arribe l’apagada analògica. En el cas d’Altea, en breu s’instal·larà un nou repetidor perquè arribe el senyal a totes les cases”, ha expressat el primer edil alteà; qui també s’ha referit a la necessitat adquirir el descodificador en el cas de no tindre una televisió proveïda de descodificador.
Andrés Ripoll ha recordat que ja este estiu es van presentar a Altea totes les novetats en què està treballant la Conselleria i ha qualificat de “reunió de treball” la trobada de hui.
L’alcalde hi ha advocat per un treball unidireccional de les administracions amb l’objectiu d’aconseguir èxits rendibilitzant millor les inversions; “ens convé a tots anar en la mateixa direcció perquè així podem aprofitar millor les inversions que van en el mateix sentit i que són compatibles”.
Ripoll ha confirmat, que “l’Ajuntament d’Altea va participar en un concurs per a obtindre una subvenció que permeta la modernització de l’administració a Altea, però això només és una primera fase que és condicionar per a posteriorment anar ampliant i esta reunió ens ha servit també per a veure com podem anar de la mà les dos administracions i així rendibilitzar recursos i establir un mateix sistema en tota la comunitat. Nosaltres intentarem adaptar-nos a eixe certificat digital”.
La compareixença ha conclòs amb unes paraules de l’alcalde, en les que ha manifestat que l’Ajuntament s’unirà a les plataformes digitals de la Conselleria que resulten interessants amb l’únic objectiu de millorar la qualitat de vida i els servicis dels ciutadans.
Acompanyant Peset durant la seua visita ha estat també la Portaveu del Grup Municipal Popular, Anabel Zaragoza.



 

Pin It on Pinterest