A finals de febrer començaran les noves jornades formatives.
Les regidories de Turisme i Comerç anuncien la participació d’Altea, per segon any consecutiu, en una nova convocatòria del SICTED perquè les empreses alteanes puguen optar al distintiu de qualitat promogut per la Secretaria d’Estat de Turisme.
El termini de presentació de sol·licituds per optar a estos distintius serà fins al divendres 18 de febrer i es podrà materialitzar tant a la regidoria de Turisme, com a la de Comerç.
Durant la primera edició de l’adhesió d’Altea a este programa, la del 2021, han sigut 6 empreses alteanes les que han aconseguit el distintiu SICTED, a més del municipi d’Altea, que va recollir la certificació a la fira turística FITUR. En el cas de les firmes alteanes que també han estat certifiques, estes rebran este important aval turístic en els propers dies de mans de Turisme Comunitat Valenciana.
Entre els avantatges que obtenen les empreses certificades, hi ha la de comptar amb la publicitat a nivell nacional que fa el Ministeri a la seua pàgina SICTED i també l’autonòmica de Turisme CV; a més d’optar a subvencions específiques de qualitat turística; comptar amb un assessor per a qüestions de millora de la qualitat i també en gestió empresarial; i tot això sense cap cost per a l’empresa adherida o en procés d’adhesió.
Després de la sol·licitud del distintiu es procedeix a participar en unes jornades formatives que començaran el proper mes de febrer; així ho han indicat des de les àrees municipals implicades.
SICTED i Metodologia
El projecte SICTED de millora de la qualitat de les destinacions turístiques promogut per la Secretaria d’Estat de Turisme, amb el suport de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies i Turisme CV, té per objecte assolir un nivell de qualitat homogeni en els serveis oferts al turista dins d’una destinació turística, englobant per això establiments i serveis turístics de fins a 36 oficis o categories diferents; com poden ser hotels, càmpings, bars, restaurants, comerços, policia, Tourist Info, entre d’altres, per tal d’influir positivament en l’experiència i la satisfacció del turista.
La metodologia SICTED es basa en la implantació dels manuals de bones pràctiques SICTED per part dels establiments i serveis turístics de la destinació. Els manuals marquen uns requisits mínims que han de complir tots aquells que vulguen obtenir la distinció SICTED. Es tracta d’un model participatiu que requereix que les empreses i els serveis turístics adherits es comprometen amb la Qualitat Turística de la seua destinació. Ofereix un pla formatiu de 24 mòduls, disponibles en modalitat presencial i en línia, visites d’assistència tècnica per part d’assessors SICTED, tallers de dubtes i solucions on es generen amplis debats, grups de treball que desenvolupen propostes de millora per a la destinació i avaluacions que contrasten l’adequació dels establiments i serveis turístics als estàndards de qualitat i que culminen, si escau, amb l’obtenció del distintiu Compromís de Qualitat Turística.
“Creiem que formar part d’este projecte és una molt bona oportunitat per als nostres establiments de millora de la qualitat i us animem a participar-hi. Per inscriure’s o qualsevol dubte, els interessats poden adreçar-se tant al departament de Turisme com al de Comerç”; han coincidit a assenyalar Xelo González i Miguel de la Hoz, responsables municipals dels departaments esmentats.