Select Page

En el matí d’ahir, el regidor de Seguretat Ciutadana, Miguel de la Hoz, va presentar les sis noves motocicletes elèctriques i híbrides al cos de la Policia Local. “Amb l’actualització dels vehicles ens posem al dia en normativa, eficiència i qualitat en el servei, reduint així el consum, la contaminació acústica i la contaminació de Co2”, explica l’edil.

Des d’ahir, la flota compta amb dos models nous. D’una banda, la Zero DS és una trail amb motor elèctric d’11 kW (15 CV). Pren de base la DSR però munta el motor Z-Force 14.4, l’autonomia màxima del qual és de 262 km en ciutat i de 196 km en un ús combinat. La velocitat punta que desenvolupa és de 139 km/h, “més que suficient per a un ús urbà i que obri la possibilitat de circular per vies ràpides amb total seguretat”, comenta De la Hoz. A més, al no comptar amb embragatge ni amb caixa del canvi s’aconsegueix reduir notablement el pes, així com facilitar el manteniment. El motor compta amb tres maneres de conducció, un d’ells configurable, i la transmissió secundària és mitjançant una corretja de fibra de carboni, un element que facilita també el manteniment alhora que ofereix una conducció més suau.

D’altra banda, en les escúter s’ha optat per les Piaggio Beverly 300 HPE que destaquen en els desplaçaments urbans, amb agilitat i maniobrabilitat. Compten amb un motor amb tecnologia HPE (High Performance Engine), complint la normativa Euro 5, un monocilíndric 4T de 4 vàlvules, refrigeració líquida i injecció electrònica, aconseguint un major rendiment i al mateix temps reduint el consum i el soroll. Aquest motor de 300cc aconsegueix els 19 kW (25,8 CV) a 8.000 rpm, mentre que el parell màxim augmenta en un fins a 26Nm a 6.250 rpm.

El regidor de Seguretat Ciutadana afirmava que “aquests nous vehicles, són últims models en tecnologia i substitueixen les antigues motocicletes, que tenien molt d’ús i començaven a donar problemes; estalviarem en avaries i guanyarem en prestacions i millora del servei”.

Pin It on Pinterest