Select Page

Ana Zaragoza, nutricionista i professora de la UA i Beatriu Nomdedeu, regidora de Medi Ambient, Agricultura i Pesca van inaugurar el II Cicle d’Alimentació i Sostenibilitat

Durant aquesta sessió es van donar a conèixer les característiques i les propietats de l’oli d’oliva i tots els seus beneficis per a la salut, ressaltant especialment l’oli d’oliva verge extra, el grau d’acidesa és menor perquè les olives amb les que s’elabora són les de major qualitat.

Després de les explicacions teòriques es realitzava un tast d’oli amb tres varietats: Picual, Arbequina i Camamilla, sent aquestes dues últimes aportades per agricultors del municipi, Paco Devesa i Pepe Sevila.

Totes les persones participants van poder realitzar el tast d’aquestes tres varietats d’oli, atenent unes recomanacions per a les diferents fases del procés de tast; la fase visual, l’olfactiva i la gustativa.

En el transcurs del tast, Beatriu Nomdedeu, agraïa l’interès mostrat per les persones assistents “que són les que donen impuls a la continuïtat d’un projecte que difon els beneficis derivats d’una alimentació sostenible, basada en el consum de productes de proximitat i de temporada “.

La propera jornada serà el divendres 23 de febrer a les 20:00h a la Casa de Cultura d’Altea, i es tractarà l’alimentació en la infància. “L’alimentació durant aquesta etapa determinarà en gran mesura la salut en l’etapa adulta. Moltes malalties tenen el seu origen en la infància com a conseqüències d’uns mals hàbits. En aquesta sessió es pretén orientar pares, mares, educadors, educadores i familiars sobre els coneixements dietètics per a la promoció d’una alimentació saludable”. Ha avançat la responsable municipal de Medi Ambient, Agricultura i Pesca.

Beatriu Nomdedeu recorda, una vegada més, els objectius d’aquests cicles sobre alimentació i sostenibilitat que passen per valorar la importància de l’alimentació saludable en la vida diària per a salut i qualitat de vida; crear i adquirir els coneixements bàsics sobre alimentació saludable aplicats al dia a dia; crear un entorn de debat entre els alumnes i el professorat; aprendre a triar els aliments i interpretar la informació que ofereixen les etiquetes i proporcionar a l’alumnat informació basada en l’evidència científica en temes alimentació i nutrició.

Pin It on Pinterest