La regidora de Turisme, Vigela Lloret, va assistir dijous passat a
Madrid a la 34 edició de la Fira Internacional de Turisme (FITUR), en la
qual Altea ha estat present sota el paraigua del Patronat de Turisme de
la Costa Blanca. En aquesta edició Altea ha apostat per recuperar el
turisme cultural i per la qualitat de vida com a atractiu per a les
segones residències. Per a açò, la nostra localitat ha centrat la seua
estratègia de promoció en tres pilars fonamentals: la recuperació
d’Altea com a referent cultural; l’aposta pel concepte de ‘Slow City’;
i el foment de noves aplicacions per a mòbils.
De fet, durant
la Fira, Lloret va mantenir diverses trobades amb responsables
municipals de localitats com Aranjuez, Alcalá d’Henares o L’Escorial,
que ja disposen de la catalogació de Patrimoni Històric o Centre
Històric Cultural, i de Colmenar d’Orella, que ha rebut recentment la
catalogació de BIC, com Altea. La finalitat va ser recaptar
experiències sobre la promoció del BIC com a atractiu i al·licient
turístic. En aquesta línia, l’edil de Turisme ha avançat que,
actualment, l’equip de govern ja està treballant en el disseny de
‘Visites teatralitzades’ pel traçat del BIC per a explicar
detalladament tots els seus components. A més, es desenvoluparà un
complet fullet explicatiu, el contingut del qual es bolcarà en una
aplicació mòbil, i s’instal·laran codis QR en els punts més
representatius i característics del BIC, amb tota la informació sobre
aquest tema.
Com a conclusió, Lloret ha assegurat que “hem
pogut comprovar que l’estratègia ‘VisitAltea’, que vam engegar en 2011,
segueix la mateixa línia de promoció que les principals campanyes de la
present edició de FITUR, la qual cosa demostra que l’aposta per les
noves tecnologies és fonamental per a una reeixida promoció, atès que
l’elecció de les destinacions turístiques en l’actualitat es realitza en
un 70 per cent a través d’Internet i les xarxes socials”.