Select Page
  • Ortiz: “Els veïns volen que els regidors coneguen la realitat del dia a dia, i ho facen de la seua pròpia mà”

L’Alcalde d’Altea, Miguel Ortiz, ha aprovat aquest matí la figura dels
‘Regidors de Proximitat’, amb l’objectiu que siguen els delegats de
l’Alcalde en el carrer, convertint-se d’aquesta manera en una referència
de cada barri o partida rural, i puguen conèixer al detall les
situacions personals i professionals dels veïns, comerciants i empreses.

Miguel Ortiz, ha impulsat aquesta iniciativa, després del
resultat de l’engegada, a l’octubre de 2012, de el ‘Cafè de l’Alcalde’,
on els veïns li han anat explicant les seues queixes o suggeriments en
primera persona, i el Consistori els ha anat donant resposta i solució,
en cada barri i en la mesura del possible. Durant aquestes trobades, els alteans i alteanes li han traslladat a Ortiz que prefereixen
‘Regidors de carrer’, en lloc de ‘Regidors de despatx’. Per tot açò,
l’Alcalde ha creat la figura dels ‘Regidors de Proximitat’, per a dur a
terme una gestió més propera i pròxima als ciutadans, no perdre el
contacte amb el carrer i que tinga un doble sentit: d’una banda que els
veïns traslladen les seues preocupacions i inquietuds; i per una altra,
que l’Ajuntament els informe de tu a tu dels projectes que els poden
interessar o afectar.

Segons ha explicat Ortiz, “els veïns volen
que els regidors coneguen la realitat del dia a dia, i ho facen de la
seua pròpia mà, i per açò els Regidors de Proximitat van a ser la veu,
els ulls i les oïdes dels veïns”. “Els gestors públics ens devem als
ciutadans i, si bé és cert que ens trobem en una situació econòmica
difícil i no podem realitzar grans projectes, la nostra responsabilitat
segueix sent estar prop dels alteans i de les seues demandes”, ha
assenyalat.

La primera tasca que els va a encomanar l’Alcalde és
que estudien tots els escrits que els veïns de cada zona hagen
presentat a l’Ajuntament en els últims mesos, per a comprovar si
aquestes qüestions han sigut ateses i, en cas de no ser així, trobar
solucions o posar-se en contacte amb els signants per a cercar solucions
alternatives. En segon lloc, hauran de facilitar tota la informació als
veïns de cadascuna de les zones, afectats pel Catàleg de Béns
Patrimonials. I, en tercer lloc, tots ells celebraran, com a mínim una
vegada per setmana, una trobada, a manera de el ‘Cafè de l’Alcalde’, en
la seua zona, que s’anunciarà prèviament a tots els veïns, i on els
edils parlaran de forma directa i personal amb qualsevol veí que ho
desitge, i li acompanyaran al lloc que necessite algun tipus de
reparació, si és el cas. Així mateix, Miguel Ortiz acudirà cada setmana a
un d’aquests ‘Cafès’ (cada setmana a un barri diferent).

Amb
aquesta mesura, s’aprofundeix en el foment de la participació ciutadana,
i en el fet d’acostar l’Administració als veïns. cal recordar que
durant enguany s’ha implantat a Altea l’Administració Electrònica, però
també és cert que encara hi ha moltes persones majors en la nostra
localitat que no utilitzen les noves tecnologies i d’aquesta manera
podran avançar en la seua aproximació a l’Ajuntament. Per açò, s’ha
engegat un telèfon directe per a accedir als ‘Regidors de Proximitat’,
que serà el 678 69 21 37. A més, s’ha habilitat un correu electrònic amb
l’adreça: proximidad@altea.es i en twitter l’usuari és: @altea1clic.

Pin It on Pinterest