Select Page

L’Alcalde d’Altea, Miguel Ortiz, i la regidora d’Actuacions Estratègiques, Yolanda Gallardo, s’han reunit aquest matí amb el secretari tècnic de la ‘Xarxa de Ciutats per la Bicicleta’, Xavier Corominas, per a estudiar la integració de la nostra localitat en aquesta associació. La ‘Xarxa de Ciutats per la Bicicleta’ és una associació sense ànim de lucre que va néixer en 2009 i està formada per 51 entitats espanyoles, entre Ajuntaments, Diputacions, Mancomunitats i Consorcis. En l’àmbit de la Comunitat Valenciana ja es troben en aquesta xarxa Alacant i Gandía.

Tal com ha explicat Miguel Ortiz, el principal objectiu de la Xarxa és “generar una dinámica entre les ciutats espanyoles, amb la finalitat de facilitar, fer més segura i desenvolupar la circulació de la bicicleta, especialment en el mitjà urbà, realitzant per a això totes les accions necessàries per a impulsar la bicicleta com mitjà de transport”. Però no només es tracta de promocionar l’ús de la bicicleta com mitjà de transport, sinó que formar part d’aquesta xarxa també comprèn l’aplicació de polítiques favorables tant a l’ús de la bicicleta com a la promoció del caminar. Ambdues alternatives vénen a ser denominades com ‘maneres dolces de mobilitat’.

Un dels principals serveis que presta la Xarxa als seus socis consisteix que els seus tècnics estudien el pla de mobilitat o les perspectives de mobilitat de la ciutat, mitjançant una visita per a conèixer de primera mà les infraestructures i serveis, i reunir-se amb els responsables polítics i tècnics municipals per a analitzar totes les oportunitats possibles. D’aquesta manera, Altea contaria amb l’assessorament i experiència d’altres ciutats pioneres en la promoció de la bicicleta, a l’hora d’estudiar els possibles traçats del carril bici, ja que l’objectiu de l’equip de govern és arribar a els 10 quilòmetres de traçat en 2013.

Entre els principals beneficis de la nostra incorporació a la ‘Xarxa de Ciutats per la Bicicleta’ es troba, tal com ha detallat Yolanda Gallardo, la implantació del ‘Biciregistre’. Segons ha explicat, “es tracta d’un registre, propietat de la Xarxa, creat per a dissuadir del robatori de les bicicletes, mitjançant la instal·lació d’un adhesiu de molt difícil destrucció i que deixa un nombre permanent en el quadre de la bici”. El registre acredita la propietat de la bicicleta. Així mateix, el marcatge dificulta el robatori i, en cas de produir-se, facilita la recuperació de la bicicleta, ja que la Policia localitza a l’usuari pel nombre de registre i es posa directament en contacte amb ell per a la seva recuperació. 

Pin It on Pinterest