Select Page

 Carolina Punset explicava que “estes edificacions tradicionals es troben fonamentalment en el tram comprés entre el carrer La Roda i el carrer de l’Escollera permetent a través d’elles la visió de la silueta del nucli antic així com la seua església en la coronació del mateix”. 
La moció considera necessari arxivar el “Estudi de Fatxada Marítima del Nucli Urbà d’Altea” annex al Pla General Justificatiu del Compliment dels Requisits Imposats per la D.T.3.2 de la Llei de Costes “en el qual es justifica l’homogeneïtzació de la dita fatxada amb l’aplicació de l’actual PGOU que contempla 6 altures d’edificació per a eixa zona” tal com explicava Punset. El regidor adjunt d’urbanisme, Pedro Barber, afegia que “ara es podrà permetre distintes altures de plantes per davall de 6 per a aquells propietaris que ho desitgen o vullguen rehabilitar sa casa eliminant l’obligatorietat de les 6 altures, estipulada fins ara per a la concessió de llicència”.
El grup socialista ha mostrat la seua negativa a arxivar el citat “Estudi de Fatxada Marítima” al·legant que amb esta mesura s’allarga molt més en el temps la conservació i la recuperació d’eixa zona alteana segons paraules d’Andrés Ripoll.
Per a la resta de grups, el “Estudi de Fatxada Marítima”  mencionat es limita a contemplar les actuals previsions del PGOU que establix les 6 altures “una decisió que es va prendre per a poder recaptar fons a fi de construir el Passeig Marítim establit en el seu dia per José María Planelles i que ja en el seu moment no tenia justificació estètica ni arquitectònica” ha puntualitzat Jaime Llinares des del Bloc afegint “hui en dia estem enfront de la possibilitat d’iniciar la recuperació del poc que queda de l’edificació tradicional en la fatxada marítima”.
 En el ple ordinari de hui també s’ha aprovat per unanimitat el suport municipal perquè el Corredor Mediterrani entre a formar part del nucli central de la xarxa transeuropea de transports. El regidor popular, Jaime Sellés, ha destacat la importància de sol·licitar este Corredor enfront de la Unió Europea i també al Ministeri de Foment en la seua totalitat, des d’Algesires fins a França. 

Pin It on Pinterest