Esta cita de menjar mediterrani elaborat amb productes de la zona tindrà lloc
del 18 al 27 de febrer.
Del 18 al 27 de febrer tornen a Altea i Altea la Vella les jornades gastronòmiques “El Plat de Calent” en la 5a edició després d’un any d’aturada a conseqüència de la pandèmia del COVID-19. Així ho ha anunciat l’edil de Comerç Miguel de la Hoz; qui ha donat els detalls d’esta cita d’hivern amb la gastronomia local, acompanyat de Mario Ayús, responsable de Gastro Eventos.
Com ha recordat l’edil, “l’any passat vam haver de cancel·lar estes jornades perquè la pandèmia ens va obligar”, a la qual cosa ha afegit, “però ací estem de tornada amb força i ganes de continuar donant suport a l’hostaleria local en temps delicats”.
Este any són 10 els restaurants que participen al “Plat de Calent”; uns per primera vegada i altres repeteixen experiència. “El que han fet és preparar uns menús amb productes de la terra i de la temporada. En estar a l’hivern, destaquem el plat calent i tenen també com a mínim un entrant, uns postres i una beguda i els preus oscil·len entre els 20 i els 35€”; ha explicat el responsable municipal de Comerç.
Els restaurants participants són La Clau, Casa Vital, La Maja, Ca Pere, Melitón Jardín, Mallol, Asambra, Mister X, El Cantó del Palasiet i Bon Vent. A tots ells Miguel de la Hoz ha agraït la seua participació.
Una vegada més, els consumidors participants podran optar a diversos regals que se sortejaran, a través de Radio Altea, una vegada concloses les jornades. Regals oferts pels patrocinadors de “El Plat de Calent” i que consisteixen en dos bons de 100€ per gastar al comerç local; dos lots de cellers Príncep de Hazahar; dos packs de degustació de Cerveses Althaia; dues caixes de degustació de productes Guiomar Obrador i Cafè; un dinar per a dues persones gentilesa de Guiomar Obrador i Cafè; un quadre decoratiu d´Art Altaia i una anàlisi de la composició corporal i sessió d´educació nutricional, gentilesa de Rosa Soler nutrició.
La valoració dels restaurants es durà a terme a través dels programes en paper o a través de l’app Gastroeventos. El responsable de l’aplicació, Mario Ayús, ha explicat el seu funcionament “l’app es pot descarregar gratuïtament i s’hi pot veure informació dels establiments, menús, els horaris, imatges dels menús, localització del restaurant; així com es pot valorar el menú, la presentació del menú i el servei amb una puntuació que va del 0 al 5, i el 5 és la major puntuació”.
Miguel De la Hoz també ha tingut paraules d’agraïment cap als patrocinadors com són Guiomar, Clavileño, Rosa Soler, Altaia Art, Cerveses Althaia i Principe de Azahar, L’Exquisit Mediterrani i Turisme Comunitat Valenciana.
El regidor ha conclòs animant alteans, alteanes i residents a la comarca a degustar aquests menús, ja que, “en ells els establiments reflecteixen la seua bona feina i els resultats són espectaculars, a més que amb la nostra participació estem ajudant a un sector comercial que ha patit les conseqüències de la pandèmia veient minvada la seua clientela i fins i tot havent de romandre tancats diversos mesos”.