Els estudiants del centre educatiu alteà van estar molt participatius durant tota la jornada de debat a l’hemicicle europeu.
La sessió parlamentària d’Euroescola del 4 de maig passat, a l’hemicicle d’Estrasburg, comptava amb la participació de diferents centres educatius procedents dels estats membres de la Unió. En el cas d’Espanya, va estar representada de manera presencial per l’IES alteà Bellaguarda.
L’expedició alteana va estar conformada per 24 alumnes i l’agenda de la qual va ser atapeïda, donant inici amb el missatge de benvinguda de la presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola. Durant tot el matí els nostres estudiants van intentar preguntar alguna qüestió sobre els valors de la democràcia a la Unió Europea, i tres van tenir la fortuna de ser escollits per preguntar en directe a la vicepresidenta del Parlament, Giuseppina Picierno, i a Delphine Colard, responsable del programa de comunicació del Parlament Europeu, d’entre els més de 700 alumnes que omplien les butaques dels eurodiputats a Estrasburg. A més, al voltant d’un centenar d’alumnes es van poder preguntar per videoconferència.
A la vesprada, ja només de forma presencial, tots els estudiants es van repartir en grups de treball i barrejats amb representants d’altres països, van intercanviar opinions i les van consensuar per posteriorment exposar-les a l’hemicicle, baix l’atenta supervisió d’una funcionària del Parlament que va actuar com a presidenta. Tots els estudiants intentaven donar la millor proposta per a l’eliminació de la contaminació dins l’espai europeu. I l’experiència va tenir la seua votació final, sobre diferents preguntes, en què de forma anònima cada estudiant va poder votar i mitjançant les pantalles poder visualitzar el recompte final dels vots electrònics.
Per a Xelo Soler, coordinadora del projecte d’Escoles Ambaixadores a l’IES Bellaguarda i una de les professores que va acompanyar a l’expedició alteana a Estrasburg, “ha sigut una experiència fantàstica, tant per als alumnes com per a les dos professores que hem viatjat al Parlament. Per arribar-hi, he d’agrair tot l’esforç que ha realitzat el professorat del Bellaguarda, ja que hi ha darrere un equip molt gran de docents, i a tot l’alumnat que estan o han participat del projecte en algun moment, perquè gràcies al seu esforç hem pogut culminar el projecte amb esta invitació”.
Soler destacava l’esforç que durant setmanes han realitzat tots els alumnes que van viatjar al parlament europeu a terra francesa, per donar la millor imatge i estar ben preparats per poder participar del debat. Segons la coordinadora d’EPAS a Bellaguarda, “este ha sigut el nostre tercer any dins del projecte, i ha estat un progrés constant. El primer any amb la nostra lògica inexperiència, vam plantejar una sèrie d’activitats que ens va semblar que estaven molt bé, però ja al segon curs i dins este projecte, les vam incrementar i millorar. Ja en el tercer curs ha sigut la suma d’experiències, gràcies a la feina feta amb anterioritat, que ens ha permès viatjar a Brussel·les a principis d’any amb un grup d’alumnes, i en esta ocasió a Estrasburg com a premi final”.
Per finalitzar, Xelo Soler ha tingut unes paraules per tota l’ajuda rebuda, “vull agrair de manera molt especial a l’Ajuntament d’Altea, a través de l’Oficina de Projectes Europeus, el suport en tot moment. Som un centre que estem constantment movent-nos en projectes i iniciatives europees i l’Ajuntament sempre hi ha estat. Menció especial mereixen la regidora de Projectes Europeus, Maria Antònia Laviós i la tècnica municipal, Paloma Verdú”.