L’Agència Valenciana del Turisme, a través de l’Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (Invat.tur) ha publicat la XII edició del Baròmetre de Xarxes Socials de les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana. Unes estadístiques que deixen veure com Altea cada vegada està més ben posicionada a Facebook, Instagram, Twitter i YouTube.
La responsable de l’àrea, Anna Alvado mostrava la seua satisfacció en conèixer aquestes dades. Es tracta d’un document que revela les dades de les xarxes socials oficials específicament turístiques, és a dir, dels canals destinats a aquest fi. S’han recopilat i analitzat les dades a 31 de desembre de 2018, a partir del Quadre de Comandament de Xarxes Socials de Invat.Tur i de l’actualització de perfils duta a terme en col·laboració amb els municipis turístics.
Pel que fa a Facebook, Altea ha passat a situar-se en la 5a posició de la Comunitat Valenciana; pujant des de la 7a en què es trobava el 2017. Pel que fa a la província, en 2017 Altea es trobava en el 4t lloc, ascendint el 2018 a la 3a posició.
A la xarxa social d’Instagram, el 2017 Altea no es posicionava entre els 15 primers destinacions en el rànquing general de la Comunitat Valenciana, passant a posicionar-se la 6a en 2018. Pel que fa al nombre de seguidors a Instagram, arriba a la 3a posició en 2018, rànquing en el qual tampoc apareixia entre les 15 primeres posicions en 2017.
Tenint en compte aquestes dades, la regidora de Turisme, Anna Alvado, ha declarat que “aquestes bones xifres constaten que les accions que s’estan realitzant des del departament de Turisme enfocades a proporcionar a l’entorn Visit Altea l’adequat posicionament SEO, són les correctes, el que ens indica que hem de mantenir aquesta mateixa línia d’estratègia de màrqueting digital que ens faci arribar al màxim nombre possible de potencials turistes “.