El passat dimecres 24 de gener, tenia lloc la primera reunió del Consell de Comerç i Turisme d’aquest any 2018. Entre els diversos temes que es van tractar, cal destacar la valoració de la campanya comercial realitzada per Nadal; la creació d’una Taula de Treball sobre el Pla de Dinamització Comercial i la informació facilitada per la regidoria sobre el treball realitzat a Fitur.
Respecte a la valoració de la campanya de Nadal, la regidoria de Comerç presentava el resultat d’una enquesta realitzada per valuar les accions dutes a terme en la passada campanya. Aquesta enquesta s’ha realitzat mitjançant trucades telefòniques i facebook, per saber l’opinió de la ciutadania, i mitjançant mail per conèixer el sentir dels comerciants. “El resultat mostra que l’acció més i millor valorada, tant per la ciutadania com pels comerciants, ha estat la pista de gel, seguit del Pare Noel i del Mercat de Nadal”; ha explicat Alvado. A més, l’edil de Comerç ha assenyalat que “pel que fa als suggeriments, les persones enquestades manifesten que és interessant presentar accions innovadores i no repetir tots els anys el mateix. D’aquí l’èxit de la pista de gel. També manifesten que el Mercat de Nadal hauria de tenir una major durada i agrairien que els mateixos comerciants els informaran sobre les accions comercials que es realitzen en el municipi “.
Pel que fa a les valoracions de l’associació local en el transcurs de la reunió, Alcea manifestava que han participat activament en les campanyes organitzades per la Regidoria i s’ha sumat a les valoracions positives sobre la instal·lació de la pista de gel, així com a la campanya de tiquets que ha afavorit la potenciació del comerç local.
La Regidora de Comerç, Anna Alvado, s’ha mostrat satisfeta amb la valoració obtinguda i apunta que s’estudiaran detingudament les dades d’aquesta enquesta amb l’ànim de millorar en properes campanyes. “El resultat del sondeig ens indica que anem pel bon camí. Cada vegada la gent participa més en les accions que es realitzen i això vol dir que romanen a Altea, tenint l’oportunitat de realitzar aquí les seves compres. La participació en la campanya de tiquets ha estat elevada, per la qual cosa seguirem incidint en aquest tipus d’accions i animant al comerç a participar. La pista de gel ha estat tot un èxit, pel que valorarem la possibilitat de repetir l’experiència en la pròxima campanya de Nadal “. Ha declarat la responsable municipal de Comerç.
Un altre dels punts destacats de la sessió ha estat la creació de la Taula de Treball del Pla de Dinamització Comercial. Segons detalls aportats per Alvado, en aquesta Mesa es treballarà sobre el full de ruta obtinguda després de la realització de l’Estudi de Comerç que va dur a terme la Regidoria a finals de l’any passat. L’edil de Comerç ha manifestat al respecte que, “seguint amb la política de participació necessària per poder tirar endavant projectes consensuats, he impulsat la creació d’aquesta Taula, on es treballarà conjuntament amb tècnics, professionals, associacions i polítics de tots els grups municipals , amb l’objectiu de calendaritzar les accions més convenients per dinamitzar el comerç a Altea”.
En el transcurs de la convocatòria la regidora informava del treball realitzat pel departament a Fitur, explicant les reunions més importants que van mantenir amb agències i tour operadors, així com el resultat de les accions promocionals previstes el dia de la presentació d’Altea i del Show cooking, “Totes les accions realitzades han estat un èxit de participació i assistència, de manera que valorem positivament l’estratègia turística que està desenvolupant la Regidoria. Seguirem apostant per la creació de productes turístics sostenibles, que ens permetin posar en valor els diferents atractius que té el nostre municipi, amb l’objectiu d’atraure un turisme de qualitat, sobretot, en temporada baixa “; ha conclòs Anna Alvado.