Select Page

Dimecres passat tenia lloc, amb èxit de participació, el curs sobre Dinamització comercial a eixos urbans, organitzat per la Cambra de Comerç d’Alacant i la Regidoria de Comerç de l’Ajuntament d’Altea i amb la col·laboració de l’associació local, Alcea. Curs que abordava una qüestió fonamental per al sector.

“El comerç és vida”, una frase que es va repetir en diverses ocasions durant l’acte i que posa en valor el sector en l’economia local. Quan els establiments obren les seues portes, es genera vida als carrers. Sense comerç local, les ciutats estan mortes, sense interacció social, són ciutats dormitori, explicava Alejandro Gil, arquitecte col·laborador de la Cambra de Comerç.

Segons Gil, “s’ha d’aconseguir una oferta comercial diferenciada dels grans centres comercials, professionalitzant als treballadors, donant un bon servei, sent més amables i hospitalaris, creant una oferta diversa i una zona d’oci confortable i valer-nos de les noves tecnologies per evolucionar. Totes aquestes qüestions les hem de desenvolupar conjuntament entre el sector comercial i l’administració local “; paraules de Gil que l’edil de Comerç, Anna Alvado, subscriu.

“Hem de alinear objectius entre totes i tots els implicats per aconseguir un lloc on el consumidor vulga estar. Aprofitar les sinergies que es creen amb el Turisme, amb els actes culturals, amb els esportius, etc. per crear un ambient únic i diferenciat “apuntava Gil, qui incidia en la idea que” s’ha de crear un projecte comú, passar del “jo” al “nosaltres”, asseient en una taula a tots els sectors implicats com són el comerç, l’hostaleria i turisme per definir un full de ruta conjunta”. Objectiu que també persegueix l’edil de Comerç i Turisme, Anna Alvado amb les innombrables reunions que manté freqüentment amb aquests sectors.

Com expressava Alejandro Gil, arquitecte col·laborador de la Cambra de Comerç, persona que va impartir el curs, “és important aconseguir que el nostre client gaudeixca d’una agradable experiència urbana quan ens visita, per això hem de tenir una àmplia i variada oferta comercial i espais confortables d’alta qualitat “. “Un espai urbà d’alta qualitat és aquell que conté zones completes on hi ha espai per a tots i totes; espai accessible, carril bici, zona de vianants, pas limitat de vehicles, distàncies curtes entre diferents àrees comercials, visió d’un paisatge agradable, bona climatologia i imatge comercial. Tot això contribueix a tenir un espai confortable que convida a gaudir a les persones que el visiten, atraient cada vegada a més gent que, al seu torn, passen més temps “, puntualitzava Gil, qui va abordar el tema de la peatonalització com una” part de l’estratègia de dinamització comercial que inclou un altre tipus d’accions”. Al mateix temps que declarava que “portar a terme només l’acció de vianants sense crear un espai urbà de qualitat, no serveix per a res”.

La Regidora de Comerç manifestava que “des de l’inici de legislatura es treballa en pro de l’associacionisme i la presa de decisions conjuntes amb el sector. No és una tasca fàcil, ja que la ciutadania alteana no està acostumada a participar en les decisions que es prenen al seu ajuntament, per això fem reunions contínuament amb els diferents sectors i les decisions que es prenen en les mateixes són vinculants a l’hora de desenvolupar els diferents projectes “.

Finalment, com a responsable de l’àrea de Comerç, Anna Alvado qualificava de “molt interessant” el curs, agraïa l’assistència de nombrosos representants de comerços alteans, així com la col·laboració de Alcea i els convidava a la participació en futures iniciatives.

Pin It on Pinterest