Select Page

L’Ajuntament posa en marxa una nova ferramenta que permet la participació dels ciutadans en l’activitat municipal


Des de hui mateix, els alteans que desitgen participar de l’activitat municipal aportant suggeriments, inquietuds, propostes i inclús crítiques poden fer-ho a través de la Bústia del Ciutadà. Una iniciativa de la Generalitat Valenciana a què ja s’han sumat més de 60 municipis de la Comunitat Valenciana, entre ells Altea; així ho han donat a conéixer este matí, l’alcalde, Andrés Ripoll, la directora general de Ciutadania, Mabel Manglano i les edils de Participació Ciutadana i Modernització i Informàtica, Carolina Punset i Patricia Mora, respectivament.


En el transcurs de la seua intervenció, el primer edil alteà ha manifestat satisfacció per “estar presentant la Bústia Ciutadana, una nova ferramenta perquè el ciutadà puga participar en la vida municipal”. Andrés Ripoll ha tingut paraules d’agraïment per a la Conselleria de Solidaritat i Ciutadania, representada per Mabel Manglano, “per la seua implicació en el projecte” i també per a les àrees municipals de Noves Tecnologies i Participació Ciutadana “per l’acollida que hem tingut com a Equip de Govern, que creiem que és un servici necessari per als ciutadans, sobretot per a fomentar la participació dels jóvens en l’Administració”.


Des de la regidoria de Participació Ciutadana, Carolina Punset s’ha sumat als agraïments de l’alcalde i ha comentat que “quan es va començar la legislatura la web municipal era fixa i amb este Equip de Govern s’ha posat en marxa una pàgina web molt diferent, molt activa, molt viva, plena d’informació actualitzada. La regidora Patricia Mora ha liderat este canvi, però la resta de l’Equip de Govern també s’ha sumat a eixe esforç aportant tota la informació i documentació dels distints apartats”. Per a Carolina Punset, este no és un assumpte menor perquè “garantix un dret essencial i constitucional dels ciutadans que és el Dret a la Informació i transparència. La web municipal és un canal d’informació directa amb el ciutadà”. A açò l’edil ha afegit, “una vegada posada al dia la pàgina web de l’Ajuntament ens pareix important dotar-la d’instruments com “la bústia ciutadana”.


De la Bústia Ciutadana, la regidora de Participació Ciutadana ha destacat tres aspectes: “que no costa diners a l’Ajuntament perquè és un servici finançat per Conselleria; que és un servici que permetrà mesurar l’eficiència de l’Ajuntament perquè es va a poder veure públicament les respostes i açò li força a respondre, quedant en evidència si no ho fa, a més que ens permetrà conéixer els suggeriments i queixes dels ciutadans, la qual cosa suposa una manera de prendre-li el pols a la ciutadania per a saber què és el que els preocupa o voldrien canviar o suggerir per al seu municipi i en tercer lloc que fomenta la participació ciutadana”.


Com a responsable de l’àrea de Noves Tecnologies, Patricia Mora hi ha desvelat que la nova ferramenta ja està implementada en l’Ajuntament d’Altea a través de la pàgina web www.ayuntamientoaltea.es. “Pretenem fomentar la participació ciutadana en tots els aspectes de la vida pública, tant en l’àmbit civil com en el polític i esta serà el mitjà per a construir un espai en què s’interrelacionen la ciutadania i l’administració, en este cas l’Ajuntament”, ha afirmat Mora.


Patricia Mora hi ha detallat que per a fer ús d’esta ferramenta, ” els ciutadans podran donar-se d’alta com a usuaris o simplement podran participar com a mers observadors de les propostes presentades pels usuaris registrats però sense dret a debatre sobre les mateixes”. En este punt l’edil ha animat als ciutadans que desitgen participar de forma activa en tots els aspectes de la vida pública a què es donen d’alta com a usuaris en la Bústia Ciutadana i facen arribar les seues propostes a l’Ajuntament, amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida de tots els ciutadans.


Finalment ha pres la paraula la directora general de Ciutadania, qui ha donat les gràcies a l’Ajuntament d’Altea, representat per l’alcalde i les dos regidores “per l’entusiasme que han mostrat a l’hora d’acollir-se a la Bústia Ciutadana”.


“La bústia ciutadana és una iniciativa de la Conselleria de Solidaritat i Ciutadania que deriva d’una altra iniciativa que és la Carta de Bones Pràctiques en què es relacionen uns principis bàsics de qualsevol democràcia, però que a més té un afegit, que fomenta la participació ciutadana i la transparència en l’administració. Com a conseqüència d’esta Carta, la iniciativa de la bústia ciutadana”, ha recordat Mabel Manglano.


Manglano ha incidit en la idea del foment de la participació ciutadana, com l’objectiu principal d’esta pionera ferramenta, que va nàixer en 2008 en tres municipis de la Comunitat Valenciana com a experiència pilot. “Es tracta d’una ferramenta bidireccional, que recolzant-se en les noves tecnologies com és Internet, permetrà a l’Ajuntament el coneixement d’iniciatives, queixes i suggeriments dels seus ciutadà, però al mateix temps, el ciutadà tindrà eixa ferramenta per a poder dirigir-se a l’Ajuntament amb les seues demandes”, ha afegit la directora de la Conselleria.


L’accés a la Bústia Ciutadana es pot dur a terme a través de tres vies, la Web de l’Ajuntament d’Altea; la web de la pròpia bústia, www.bustiaciutadana.S’i la pàgina de la Consellaría, www.cic.gva.es
L’objectiu de marcar el DNI del ciutadà com a clau d’accés a la participació en la bústia, és el de donar a conéixer a l’Ajuntament si el participant és d’Altea o té interessos en el municipi. Tan sols l’Ajuntament a través del Padró coneixerà la identitat de l’usuari registrat, ha apuntat la directora general de Ciutadania, qui ha oferit a l’Ajuntament cursos formatius per al funcionari que s’encarregue de gestionar la Bústia del Ciutadà.
 


 

Pin It on Pinterest