Select Page

Ripoll: l’objectiu és informar dels pagaments que es realitzaran en 2010 després de la revisió cadastral amb la “màxima transparència”
L’àrea d’Hisenda ha creat una nova ferramenta en la web municipal, www.ayuntamientoaltea.es, que permetrà que la ciutadania calcule els rebuts de l’IBI per al 2010. La iniciativa naix després de la revisió cadastral que s’està realitzant en el municipi i que la llei obliga que s’actualitze cada deu anys mentres que a Altea estava pendent des de 1996. Segons han explicat l’alcalde, Andrés Ripoll, i el regidor d’Hisenda, Eloy Hidalgo, la calculadora de l’IBI permetrà informar dels pagaments que es realitzaran l’any que ve amb la “màxima transparència”.
En este sentit, el primer edil ha destacat que es tracta d’un projecte més de l’equip de Govern per a “facilitar tota la informació possible al ciutadà sobre la revisió cadastral”. Així mateix, el primer edil ha animat a la població a què utilitze este nou servici que “demostra la transparència de l’equip de Govern davant de la revisió cadastral, la nostra capacitat per a governar i que no tenim res a ocultar”.
A més, el regidor d’Hisenda ha insistit en el fet que la calculadora facilitarà que “tots els alteans des de les seues cases i a través d’Internet puguen conéixer l’import dels seus rebuts, tan sols introduint el valor cadastral antic i el nou”. Amb esta mesura, “tots els interessats podran conéixer si han de reclamar els seus rebuts o no però amb les dades de veritat i sense manipular”, ha indicat el regidor socialista. Així, Hidalgo també ha puntualitzat que en cas d’existir reclamacions, “podran utilitzar els servicis municipals per a tramitar-les on també podran sol·licitar tota la informació o ajuda que necessiten”. Sobre l’objectiu de l’equip de Govern, el responsable d’Hisenda ha assenyalat que és “amortir els efectes de la revisió cadastral entre els ciutadans”.
Respecte a altres mesures que s’han adoptat davant de la revisió cadastral, l’edil d’Hisenda ha afirmat que “adquirim un compromís amb la ciutadania en 2008 i ens vam proposar abaixar els tipus impositius perquè la nova ponència de valors afectara com a mínim possible, creem una oficina d’atenció al públic per a resoldre dubtes, augmentem en tres setmanes el termini d’atenció personalitzada i vam posar tots els tècnics a disposició de la ciutadania per a defendre els seus interessos”. El regidor ha criticat que l’oposició es dedique a “crear alarma social i no ajude a solucionar els problemes de la gent” mentres que des de l’actual Govern alteà “ens dediquem a informar i ajudar de forma responsable”. Des de les regidories d’Hisenda i Urbanisme, “estem treballant intensament des de fa dos mesos per a aconseguir amortir l’efecte de la revisió de la ponència de valors a què ens obliga la llei pel que estem redactant informes exhaustius per a intentar esmenar els errors que acompanyen la ponència de valors”. Segons Hidalgo, a finals de setembre es van rebre els valors cadastrals que establix el Cadastre a partir del que “informem el ciutadà dels seus drets, vam resoldre els seus dubtes i tramitem les seues al·legacions per a defendre així els seus interessos”.


 

Pin It on Pinterest