Select Page

Comunicat de premsa de la regidoria d’Educació

Tema: Problemes en la gestió del transport escolar del Col·legi Blanquinal i les Rotes

L’Associació de Transport Escolar, encarregada de gestionar el servei d’autobús per al trasllat de xiquets i xiquetes al Col·legi Blanquinal i les Rotes s’enfronta a una situació financera greu que ha generat preocupació entre pares i autoritats locals.

Recentment, s’ha evidenciat que l’associació té un deute pendent amb l’empresa d’autobusos que presta el servei acumulat des de l’any 2022. Tot i haver rebut anualment de l’Ajuntament 15.000 euros per cobrir els costos de transport.

Este dèficit ha portat els pares dels alumnes afectats a acudir a l’Ajuntament i la Regidoria d’Educació cercant respostes i solucions. Tot i això, és important assenyalar que, segons el conveni establert, l’Ajuntament ha complert amb les seues obligacions financeres en realitzar els pagaments corresponents a l’associació, i esta no ha realitzat els pagaments a l’empresa l’any 2022. De fet, l’empresa va advertir el juny passat a l’associació que el servei no continuaria per acumulació de deute, i no van informar les mares i pares dels alumnes, que desconeixien esta situació.

La manca de justificació de les despeses per part de l’associació ha complicat encara més la situació. Com que l’Ajuntament ha complert tots els pagaments a l’associació que gestiona el transport escolar.

L’Ajuntament reitera el compromís amb l’educació i el benestar dels estudiants, i s’està treballant per trobar una solució que garantisca el transport segur i eficient dels menors a l’escola. S’estan fent reunions amb l’associació i l’empresa de transport per aclarir la situació i buscar alternatives que eviten que els estudiants es vegen afectats per esta situació.

Fem una crida a la transparència i a la col·laboració entre totes les parts implicades per resoldre este problema de manera efectiva i assegurar que el servei de transport escolar continue sense interrupcions.