“El Pla d´Ocupació Municipal té caràcter social i el seu objectiu principal és reinserir laboralment persones, han explicat les regidores de Benestar Social i Empresa Pública.
Hui al matí, les regidors de Benestar Social, Anna Lanuza i Empresa Pública, Aurora Serrat, han donat a conèixer els detalls del nou Pla d’Ocupació Municipal, les bases del qual es publiquen hui mateix i el període d’inscripció es prolongarà durant 10 dies hàbils. Un Pla Municipal que allarga a 6 mesos el període d’ocupació de les persones que finalment hi accedisquen, enfront dels dos mesos que era habitual. El cost del Pla a les arques municipals ascendeix als 160.000€.
En paraules d’Anna Lanuza, “estem treballant amb el Pla des del passat mes de març i sempre ens ha preocupat si realment era tot allò resolutiu possible i si prestava l’ajuda necessària a les persones i famílies demandants del mateix, perquè la finalitat de deste pla és la inserció laboral i social dels col·lectius més desafavorits. En este sentit hem estat treballant i per això s’ha endarrerit uns mesos a convocar-se perquè enteníem que necessitava un canvi per a benefici de les persones que hi opten i de dos mesos de contractació que es venia realitzant, ara esta serà de 6 mesos perquè és millor per a les persones a nivell econòmic, laboral i sobretot per la funció social del mateix contracte”.
“No cal oblidar que la finalitat última del Pla no és la neteja del municipi en si, de manera que els requisits que se demanen als sol·licitants són requisits més socials que de formació laboral”, ha matisat la responsable municipal de Benestar Social. Qui ha afegit que “són els col·lectius més vulnerables, com ara persones en risc d’exclusió social i econòmica, dones víctimes de violència de gènere, persones que per edat o per manca de formació els siga molt complicat accedir al mercat laboral tindran amb este pla una oportunitat de treballar que els servisca com una arrencada que done peu a que este col·lectiu més vulnerable puga rodar pel mercat laboral”; ha declarat Anna Lanuza, que ha recalcat la finalitat social del Pla d´Ocupació.
Per part seua, Aurora Serrat ha volgut deixar constància que “l’experiència acumulada en edicions passades d’este pla ha fet que el passat any es duplicara la quantia econòmica que el Consistori hi destina, assolint els 160.000€, i ara la modificació que s’ha fet és incrementar el temps del contracte, perquè a qualsevol empresa dos mesos suposa un cessament del contracte quan la persona comença a conèixer a la perfecció la seua tasca i també perquè el reforç d’estos treballadors serà per a tot l’any ja que es convocaran dos semestres”.
Serrat ha reiterat que el Pla va dirigit al col·lectiu de persones aturades i la contractació la fa l’Empresa Pública i per cobrir les places es tindran en compte les aptituds de les persones contractades i s’adaptaran a les necessitats dels diferents serveis que ofereix la Pública, com a pintura, neteja, jardineria, etc. “Vull recalcar que hi ha persones que ara estan a la plantilla de l’Empresa Pública que han eixit d’estos plans. Cosa que ens permet veure com els plans són un mitjà per a la reinserció laboral de les persones. Aconsegueixen un lloc de treball que els ajuda a motivar-se per seguir treballant i el salari que percebran serà l’equivalent als llocs de treball que ocuparan a la Pública”. Ha matisat edil d’Infraestructures i responsable de La Pública.
“El nombre de persones a contractar és de 12 per semestre, que encara que siga menor que en edicions anteriors, millora la qualitat de treball de la persona i es dóna un servei anual dins de l´Empresa Pública”. La borsa de treball que es crearà serà de 30 persones.
La sol·licitud per participar del Pla s’ha de fer al Registre General de l’Ajuntament, Oficina d’Atenció al Ciutadà, o a través de l’Administració Electrònica.
Les bases es poden consultar als taulers d’edictes de l’Ajuntament d’Altea, de l’Oficina d’Ocupació Municipal i de l’Empresa Pública de Desenvolupament Municipal o a www.altea.es