Hui al matí, el Mercat Municipal d’Altea ha inaugurat una nova campanya comercial anomenada “KM 0”, l’objectiu central de la qual és incentivar el consum de productes de proximitat i de temporada. Una iniciativa recolzada per l’Ajuntament d’Altea i llançada per FACPYME, Federació Alacantina de Comerç i Pimes, a què pertany el mercat alteà.
A la presentació de la campanya a Altea hi ha assistit la directora territorial de Comerç, Artesania i Consum, Pilar Santos; l’edil de Comerç, Miguel de la Hoz, la secretària de la Federació Alacantina de Comerç i Pimes, Ana Gonsálvez; representants de la Confederació de Comerç de la CV i la Secretària de l’Associació Concessionària del Mercat Municipal, Pepa Moltó, qui ha recordat els orígens del Mercat Municipal d’Altea, ubicat a l’Avda. Jaume I des de 1972 i n’ha mostrat les instal·lacions .
“Hui estem ací per presentar una campanya d’identificadors de km 0 i producte local impulsada per FACPYME i Confecomerç i recolzada per la Direcció General de Comerç de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. A més de l’Ajuntament d’Altea, en el cas del nostre municipi”. Ha declarat Pepa Moltó, que ha explicat que “esta campanya segueix la línia continuista d’un projecte que vam iniciar ja fa gairebé 3 anys tots els mercats de la Federació Alacantina FACPYME posant de rellevància la importància dels mercats com a eixos vertebradors de les zones comercials dels pobles i ciutats; com és el cas d’Altea”. “Però també volem ser propiciadors del comerç local i de l’economia sostenible i hem vist que els clients cada vegada estan més preocupats per la protecció del medi ambient i l’entorn, de manera que ens afanyem a potenciar accions encaminades a la consecució dels objectius de reduir, reciclar i reutilitzar. En esta ocasió l’acció va encaminada a reduir la distància que recorren els productes des del seu origen fins a les nostres taules per tal de reduir la petjada de carboni i també reduir el plàstic que es fa servir per al transport”. Ha afegit Moltó.
“Creiem que els mercats som la eixida natural dels productes dels nostres camps, de la nostra badia, de la ramaderia no intensiva, dels nostres obradors i artesans, que mantenen les tradicions gastronòmiques de la zona”. Amb estes paraules, ha conclòs la representant del Mercat Municipal d’Altea.
Per part seua, Pilar Santos ha dedicat unes paraules de suport a la iniciativa i ha agraït la invitació a participar de l’acte. Santos ha saludat els assistents, entre ells l’edil de comerç d’Altea i d’Elda, a més de tècnics de comerç presents. “La Conselleria, com no pot ser d’altra manera, ha d’estar en este tipus d’accions, perquè no només es compleixen els objectius marcats de comerç, artesania, i altres direccions generals com els de l’economia sostenible i consum, de manera que la Conselleria sempre estarà recolzant tota mena d’accions i en especial les que vénen de mans dels comerciants amb qui tenim una col·laboració especial a través de la Federació i les pròpies associacions”.
Pilar Santos ha conclòs animant que “esta campanya divulgativa, que efectivament els mercats participants es faça la tasca de divulgació a la ciutadania que tots podem col·laborar a la vida de les ciutats que la donen els mercats i els comerços”.
El torn d’intervencions ha conclòs el regidor de Comerç d’Altea, que una vegada més ha mostrat el suport a les iniciatives del Mercat Municipal alteà. Gràcies a este tipus de campanyes i el suport d’institucions, entre d’altres, podem fer que els mercats municipals es mantinguen vius, estiguen en el nivell que es mereixen i que els seus productes siguen valorats. Cal continuar treballant i lluitant per posar els nostres productes al primer nivell, per la qual cosa sempre recomanem la compra i el consum de productes locals i de proximitat; així com la compra al municipi”. Ha manifestat De la Hoz, que una vegada més ha mostrat el suport de la seua regidoria a les iniciatives comercials que es generen a Altea, isquen o no del consistori.