La trobada va congregar les noves inspectores d’Educació, els tècnics de la regidoria, la direcció dels centres docents i Policia Local, baix la coordinació de la regidora, Vicenta Pérez.
La regidora d’Educació, Vicenta Pérez, ha presidit reunió informativa sobre Absentisme Escolar reunida a Altea amb l’objectiu d’avançar en l’aplicació del nou Protocol de Lluita contra l’Absentisme Escolar de la Conselleria, que estableix canvis i sistemes de coordinació entre l’administració autonòmica, els centres educatius mateixos i l’Ajuntament.
Pérez va indicar que “el compromís absolut de l´Ajuntament d´Altea contra l´absentisme, perquè es tracta d´un fenomen que minva les capacitats dels nostres menors, multiplica per a ells el risc d´exclusió social, dificulta la inserció social i laboral, condicionant el seu futur”.
Per això, s´han reunit les inspectores de la Conselleria d´Educació, les tècniques de la Regidoria, la direcció dels centres docents a més dels responsables de Policia Local encarregat d´aquest tema, “en un primer contacte d´aplicar este nou Protocol que millora els sistemes de coordinació entre els diferents centres docents i administracions per protegir millor els menors”.
El Protocol, segons ha explicat la regidora d’Educació, crea millors sistemes que van més enllà de la intervenció quan es produeix l’absència injustificada i sostinguda en el temps d’algun menor del seu centre escolar. El nou model d’actuació de la Conselleria també centra la seua atenció en matèria de prevenció i avaluació, a més dels models d’actuació en cadascuna de les fases”.
Entre les novetats que introdueix el Protocol hi ha la creació de nivells de risc. Se n’estableixen tres en funció del percentatge d’absències sense justificar dels menors i els sistemes de resposta conjunta que Conselleria, centre escolar i Ajuntament ha de fer.
Vicenta Pérez va agrair “la tasca i el compromís dels centres docents de la localitat, dels treballadors municipals d’Educació, Serveis Socials i de Policia Local en esta tasca, que és una prioritat perquè en un sistema social just com el nostre, tot xiquet o xiqueta ha de tenir assegurat el seu dret –i la seua obligació– a estudiar i formar-se”.