El Nucli Antic d’Altea, tercer atractiu turístic cultural de la comunitat autònoma.
Segons un informe realitzat per l’Institut Valencià de Tecnologies Turístiques, Invat.tur, en què analitza el producte de la destinació Turisme Comunitat Valenciana, el turisme cultural és el tercer que més interaccions genera en xarxes socials. Una interacció que posiciona Altea entre les destinacions més ben valorades del turisme cultural a la Comunitat Valenciana.
I entre els atractius d’Altea millor valorats pels visitants i turistes en xarxes, el seu Nucli Antic, al què han posicionat en el tercer lloc de la regió.
Davant estos bons resultats del turisme cultural per a Altea, l’edil de Turisme, Xelo González, ha realitzat una valoració positiva. “Gràcies a este informe, entre d’altres anàlisis, sabem que els turistes i visitants que han triat Altea com a destí, tenint en compte factors com la cultura estan satisfets”. “Des de l’Ajuntament s’està apostant per una especialització del turisme i el cultural és una de les moltes portes que tenim obertes a Altea”; ha postil·lat l’edil.
Història, patrimoni i arts són els productes culturals referenciats, acompanyats d’activitats com els tours; no en va Altea compta amb un ric patrimoni cultural; com el recinte emmurallat del Nucli Antic; projectes culturals a l’abast dels visitants com Balconades, la Mostra d’Artesania o el Retorn de les Gàrgoles; així com innombrables rutes guiades que des Tourist Info d’Altea s’organitzen durant tot l’any i en particular en els períodes de vacances en les que es recorre el municipi d’Altea mostrant el patrimoni, la natura i la cultura alteana.
A més, l’informe de Invat.tur subratlla la satisfacció del turista al shopping i situa Altea com uns dels atractius del turisme de compres a la Comunitat Valenciana, sent els mercats, botigues i la possibilitat d’adquirir art i artesania els productes més destacats pels internautes.
El present informe s’emmarca en la Smart Data Office de Turisme Comunitat Valenciana, que coordina l’Invat.tur en el context de l’estratègia de Destinacions Turístiques Intel·ligents de la Comunitat Valenciana (DTI-CV).
“En el procés de certificació de DTI també posem en valor este tipus d’informació, ja que amb la implantació del tauler de control tindrem la capacitat de monitoritzar a nivell local estes dades per actuar en conseqüència”; ha apuntat l’edil de Comunicació i Noves Tecnologies, Pere Barber.
L’informe analitza les interaccions registrades a les xarxes socials Twitter i TripAdvisor a través de l’eina Mabrian. L’objectiu és conèixer el grau de satisfacció que experimenten aquells que visiten la Comunitat Valenciana.
Concretament l’informe se centra en els productes turístics propis de la comunitat així com en les atraccions més comentades, aprofundint en qui parla, quan i com. Tot això a partir de dades com a gènere, edat, origen dels usuaris, així com les keywords que utilitzen i els períodes de temps de publicació
L’Índex de Productes, que valora el nivell de satisfacció dels productes turístics, es calcula a partir de les mencions de cada producte i un anàlisi de sentiment. Els productes analitzats són: Cultural, Sol i Platja, Gastronomia, Natural, Familiar, Oci Nocturn, Shopping, Actiu, Wellness.