Select Page

Dimecres passat l’alcalde d’Altea, Jaume Llinares, i els portaveus de l’equip de govern, Diego Zaragozí -Compromís- i Vicenta Pérez -PSOE-, es reunien a la Demarcació de Carreteres de l’Estat Comunitat Valenciana amb José Vicente Pedrola Cubells, cap de demarcació d’esta, dependent del Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana.

A l’inici de la reunió tenia lloc la signatura del conveni entre l’alcalde i el cap de demarcació. Un conveni amb el qual es formalitza la desafecció de la Nacional 332 al seu pas pel nucli urbà d’Altea.

Recordem que en el Ple de l’octubre passat s’aprovava per unanimitat l’autorització de la cessió i es traslladava la mateixa al Ministeri.

A més de la signatura del conveni, com ja es va anunciar amb anterioritat, l’Ajuntament d’Altea havia sol·licitat una reunió de treball “per valorar un llistat de millores que demanarem que siguen executades amb fons del Ministeri per optimitzar la integració i ús de la carretera Nacional a partir de la desafecció”; en paraules de l’alcalde.

Les obres que es van proposar en la reunió consisteixen en l’execució de quatre rotondes: la glorieta a la eixida de l’AP7, en el seu encreuament amb Altea la Vella, que milloraria moltíssim la seguretat i l’accessibilitat a Altea la Vella. La segona glorieta aniria a la zona de Vila Gadea, enfront de l’enllaç de l’Hotel. La tercera i la quarta rotonda anirien en direcció a Alacant, una seria la Rotonda de Cap Blanc, a la zona industrial, a l’altura del semàfor a l’entrada de la EPDM, i l’última seria la glorieta que anomenem la rotonda de la eixida del Club de Tennis, baix el viaducte, que és prioritària per estar a l’entrada al poble. Des de l’Ajuntament es considera que estes quatre millores són molt importants per a les infraestructures alteanes.

Jaume Llinares assenyalava que “la desafecció ens facilitarà decisions de futur com la reconversió del vial en un bulevard; que l’accés a l’municipi siga cada vegada més amable i urbà; fer un accés de vianants des de l’Olla fins a Altea o solucionar els encreuaments que en l’actualitat presenten serioses dificultats, com per exemple, l’accessibilitat a la urbanització de Montemolar, entre d’altres.”

A més de parlar de la N-332, també es va tractar en la reunió la situació de l’informe de carreteres per poder accelerar l’aprovació del PGOU.

Pin It on Pinterest