Select Page

L’edil realitza un balanç de la situació econòmica actual i de les campanyes que es realitzaran en breu

La regidora d’Urbanisme i PDM, Imma Orozco, ha realitzat un balanç de la situació de l’Empresa Pública de Desenvolupament Municipal. L’edil ha destacat que en l’econòmic “s’ha aconseguit canviar la tendència i estabilitzar-la, s’han realitzat nous encàrrecs i és a partir d’ara quan s’ha convertit en una eina realment útil prestant serveis públics fonamentals i estratègics per al poble d’Altea”. Orozco ha explicat que “és important remarcar que els informes inicials de l’Interventor ens avisaven del risc de fallida i això, després del treball realitzat, ja no apareix. Ara l’Empresa Pública de Desenvolupament Municipal s’ha convertit en una oportunitat per al futur d’Altea”.

Imma Orozco ha reconegut sentir-se preocupada pel problema dels punts negres en el municipi: “Altea està més neta, però és veritat que existeix un problema amb els punts negres, i estem treballant totes les regidories implicades en una campanya de conscienciació ciutadana que en breu es posarà en marxa i que consisteix a renovar imatge amb nous contenidors, cartelleria informativa, etc.”.

La regidora ha ressaltat que “en 2018, el servei de neteja ha tingut 1.751 actuacions en els 25 punts negres identificats i s’han recollit 484.420 kg d’estris al que cal sumar aproximadament altres 350.000 kg de poda, enderrocs i aparells elèctrics, la qual cosa representa un 38’9% més que fa 4 anys. Una autèntica barbaritat”.

Per això, afig, en aqueix necessari treball de coordinació de les regidories implicades, “s’ha fet reforç per a ampliar la vigilància que ja està donant els seus fruits perquè s’estan tramitant les primeres sancions. No es tracta de recaptar més per aquest concepte, sinó de dissuadir als qui tan *incívicamente actuen i creen un problema tan greu d’imatge i d’organització del servei i de recordar a la resta de la ciutadania que està prohibit embrutar el nostre poble d’aqueixa manera”.

Orozco va assenyalar que “volem recordar als veïns com han de tirar els estris, restes de poda, horaris, llocs etc. És *facilísimo – va manifestar – només cal cridar i es passa a recollir els estris de forma gratuïta o anar a depositar-los al punt net habilitat en la nau de l’empresa, l’horari de la qual estem tractant d’ampliar.”

Des de l’empresa s’està fent un esforç considerable, però, va remarcar que “és imprescindible el civisme dels veïns”. Orozco va posar com a exemple la inauguració el mes passat del *Carreró del Forn de la Vídua “va quedar molt bonic acabat d’inaugurar i en menys de 24 hores ja hi havia bosses de fem en el sòl. Necessitem que la ciutadania es consciencie per a mantindre Altea neta”. Finalment va insistir que existeix el Servei de Recollida d’Estris, “és totalment gratuït telefonant al 96 688 19 03”.

Així mateix va recordar les diferents actuacions de la secció de jardineria i brigada d’obres, tant en la reforma i adequació d’espais públics com la seua destacada aportació a tota mena d’esdeveniments i festes locals, “que permeten que l’oferta cultural, d’oci i turístic-empresarial es desenvolupe amb alts estàndards de qualitat”.

Finalment, l’edil va posar de manifest “la gran transformació realitzada per l’empresa a nivell organitzatiu, econòmic i de serveis que ha fet que es convertisca en una oportunitat per al futur d’Altea”.

Pin It on Pinterest