Select Page

El passat 11 de juliol va tenir lloc la quarta reunió del Consell Local de Comerç i Turisme del 2018, presidida per la regidora de l’àrea, Anna Alvado, en el qual es que va donar compte de les accions comercials i turístiques escomeses al llarg de l’any i dels projectes que s’estan desenvolupant.

Es van tractar temes com són les accions empreses dins del pla de dinamització comercial, senyalètica de les zones d’aparcament, cursos de formació i futures activitats comercials, i es va emplaçar als assistents a una nova reunió de la Taula de Treball del Pla d’Acció Comercial , per al mes de setembre.

S’informava també sobre les campanyes comercials i gastronòmiques realitzades, amb especial èmfasi en la recentment acabada jornada de “La Cuina de les Barques” i la nova campanya comercial de l’abonament escolar, a partir del 15 de juliol fins a l’1 d’octubre, en la qual es sortejaran 4 bons de 300 € cada un.

Es va donar a conèixer la nova campanya de conscienciació sobre la gestió de residus que s’està realitzant tots els dimarts, al mercat de la roba, amb la finalitat d’acabar amb la seua propagació a la zona protegida del riu Algar. Alvado agraïa la col·laboració de la PDM, en destinar a un operari a l’hora del desmuntatge de les parades i fins a l’arribada de la brigada de neteja. Així com a les persones voluntàries de l’associació De Amicitia, pel seu treball de conscienciació tant amb les persones que tenen parades al mercat, com amb les usuàries del mateix.

Pel que fa a les qüestions referents al Turisme, es va informar als membres del Consell de l’estat actual de la licitació del Tren Turístic, les ofertes s’han rebut ja i, en breu, es posarà en marxa el servei, romanent en actiu de forma ininterrompuda durant un període de 4 anys.

També es van explicar les tasques de manteniment dels panells informatius ubicats a les rutes Camins d’Altea i en el Riu Algar. La fusta necessita un tractament de poliment i aplicació d’olis protectors. A més, s’aprofitaran aquestos treballs per incloure l’idioma anglès en els panells del Riu Algar.

D’altra banda, es va informar al Consell de les visites guiades organitzades pel departament de Turisme durant els mesos de juliol, agost i setembre. Esta informació apareix en un fullet editat per a l’ocasió juntament amb la programació de les activitats culturals, Castell de l’Olla i els horaris i la situació dels dos punts d’informació turística habilitats, igual que l’any passat, en l’època estival. Per a això s’ha contractat una empresa de serveis que subministra informadors turístics.

Anna Alvado, va destacar els bons resultats de la campanya “Hospitalitat Mediterrània”, que tindrà continuïtat passat l’estiu, convertint a Altea en la ciutat que més tallers de formació ha realitzat a la Comunitat Valenciana.

La valoració d’Anna Alvado és molt positiva sobre la celebració d’aquest Consell, ja que permet una participació activa dels sectors involucrats en les decisions i projectes que s’emprenen des de les regidories de Comerç i Turisme.

 

Pin It on Pinterest