Select Page

 

Segóns la  regidoria de Turisme, Anna Alvado: “Totes les decisions que es prenguen al respecte de la taxa turística, seran consensuats en el Consell Local de Turisme i Comerç”.

Seguint amb el planning de reunions previstes amb els diferents agents del sector turístic, la regidora de turisme Anna Alvado s’ha reunit amb els representants del sector de l’allotjament alteà; hotels, hostals, càmpings i apartaments turístics.

El punt més destacat va ser l’aplicació de la taxa turística. Com era d’esperar, la major part dels membres d’aquest sector van mostrar el seu rebuig a l’impost. Després de la informació aportada per l’edil de Turisme Anna Alvado, de cara a millorar les característiques d’aquesta taxa i en el cas que la seva aprovació per part de la Generalitat sigui definitiva, es va acordar per unanimitat sol·licitar a la Conselleria d’Hisenda que l’import que rebin els municipis sigui com a mínim del 50% del total recaptat en el mateix i que del restant 50% recaptat que es gestiona a nivell autonòmic, es destini una gran part d’aquest import a la lluita contra l’intrusisme i els apartament turístics il·legals.

A nivell municipal, el sector d’allotjaments proposar destinar a mínim el 50% de l’import recaptat en aquesta taxa, a millorar la gestió mediambiental dels establiments turístics amb programes d’ajuda a les empreses del sector que els permetin obtenir un millor rendiment en la seva gestió de residus (residus dels sabons o l’eficiència energètica) i que Altea pugui oferir una imatge de sostenibilitat comú i global per a tot el municipi. La resta es destinaria a millorar els serveis més afectats en temporades alta amb l’objectiu que no es vegi alterada la qualitat de vida de les persones que viuen a Altea, com les que ens visiten (recollida escombraries, neteja carrers, serveis sanitaris, seguretat …)

Alvado manifestava que “l’aplicació de l’impost turístic depèn de l’administració autonòmica, per tant el que nosaltres hem de fer és treballar perquè aquesta recaptació repercuteixi al màxim al municipi, d’una manera eficient i sostenible, sempre respectant la disparitat d’opinions dels diferents agents del sector turístic. Per aquest motiu es convocarà el Consell local de Turisme on, a més del sector turístic, també estan representats altres sectors de la societat alteana per decidir entre tots i totes, en què s’invertirà els diners destinats als municipis ”

També es va presentar l’esborrany del fullet “Allotjament”, mitjançant el qual el departament promocionarà aquest sector en fires nacionals i internacionals en aquest proper any, igual que s’ha confeccionat un fullet exclusiu del sector nàutic. Es promocionaran tots els establiments d’allotjament turístic, hotels, hostals, càmpings i apartaments turístics. La Regidora comentava que “és molt necessari donar visibilitat a l’oferta d’allotjament que tenim a Altea, pel seu encant i diferenciació respecte a altres destinacions properes i així poder arribar a potencials visitants d’una manera més eficaç”.

Un altre dels punts de l’ordre del dia va ser informar de l’adhesió de l’Ajuntament d’Altea al Codi Ètic de Turisme Valencià, que constitueix una adaptació del Codi Ètic Mundial per al Turisme realitzada a partir dels trets propis de la cultura i identitat de la Comunitat Valenciana. Aquest codi ens compromet a respectar, promoure i assumir els seus valors en les polítiques i estratègies turístiques a desenvolupar. Aquest és el principal document dels principis de l’Organització Mundial del Turisme i serveix de full de ruta per al desenvolupament d’un turisme responsable i sostenible, la finalitat és maximitzar els beneficis socioeconòmics del sector, mitigant alhora qualsevol efecte negatiu i reforçant els valors de l’hospitalitat, les sostenibilitat ambiental, social i cultural de les societats receptores del turisme.

Per a l’edil de Turisme, Anna Alvado, “qualsevol adhesió a codis que promoguin el respecte al nostre entorn ia la nostra cultura, seran sempre benvinguts, ara bé, cal esforçar-se per complir amb els requisits que marca aquest acord i que aquesta declaració de bones intencions no quedi en sac trencat. És un acord que implica tant a l’administració pública com a les empreses privades, per la qual cosa considerem que amb l’esforç conjunt aconseguirem un producte turístic diferenciat, d’acord amb Altea i la seva idiosincràsia “.

L’últim punt de l’ordre del dia va ser la presentació de la representant de l’empresa que gestionarà a partir d’ara la web i de les xarxes socials de Visit Altea i Altea és Mar, qui treballarà conjuntament amb aquest sector per a una promoció coordinada. Segons Alvado, “si tota va com esperem, el web seguirà operativa en tot moment, tot i realitzar canvis significatius que aportaran aire fresc a la imatge d’Altea”.

Pin It on Pinterest