Select Page

La segona edició d’Altea Talent LAB, celebrada en el Centre Social d’Altea en la vesprada d’ahir, registrava una participació significativa de persones interessades a conéixer experiències i projectes associats al talent local. La iniciativa, organitzada per la Regidoria de Comerç, Emprenedoria, Innovació i Hisenda de l’Ajuntament d’Altea i LAB Altea, aconseguia congregar a un auditori divers, consolidant l’esdeveniment com una cita de referència en el calendari local.

“Este espai naix amb la voluntat de reconéixer el talent que existix a Altea i d’oferir-nos un lloc on reflexionar, compartir i celebrar el nostre propi camí”; explicava Jose Maria Borja, regidor de Comerç, Emprenedoria, Innovació i Hisenda de l’Ajuntament d’Altea.

Borja agraïa la presència del públic assistent, entre el qual es trobava un ampli nombre de jóvens estudiants procedents dels IES alteans, i als participants per la seua predisposició a formar part d’esta segona edició d’Altea Talent LAB, a més de felicitar-los pels seus èxits personals i professionals. “Sense el públic i sense els professionals que venen a contar-nos la seua història d’emprenedoria Altea Talent LAB no seria una realitat”; concloïa el responsable municipal de Comerç i Emprenedoria de l’Ajuntament d’Altea.

 

Arrels locals, impacte global

La primera conversa reunia a Gemma Giner, Gerent de planificació fiscal del Grup Abra, i Arturo Pina, Director d’Enginyeria en NTT Data; dos professionals que van iniciar el seu camí a Altea i que han sabut expandir la seua trajectòria més enllà, enfrontant desafiaments que van transformar la seua visió professional. A través d’un diàleg sincer, es posava de manifest la importància de la formació constant per a créixer en la teua carrera professional.

“No n’hi ha prou amb esperar que les coses succeïsquen. Cal prendre la iniciativa, moure’s i crear les oportunitats que un desitja”, reflexionava Gemma Giner.

Emprendre des de l’origen

Este segon espai convidava al públic a reflexionar sobre el poder d’emprendre des del local, donant lloc a projectes que creixen amb autenticitat i mantenen l’ànima alteana com a element diferenciador. Les intervencions de Mayte Pardo, cofundadora de Cerveses Althaia, Isabel Cardona, cofundadora de La Buena Juanita, i Severino Signes, CEO de Grupo Siggo, van revelar que la creació d’empreses d’impacte no depén únicament dels mercats externs, sinó també de la capacitat d’interpretar l’entorn immediat i transformar-lo en un avantatge competitiu.

“Quan alguna cosa t’apassiona de veritat, cal ser tenaç i continuar buscant camins alternatius. La constància i la fidelitat al que un estima sol portar recompenses que realment valen la pena”, expressava Mayte Pardo.

Estratègia, marca i creixement

L’entrevista final amb Antonio Sellés, Sènior Màrqueting Director per a sud i oest d’Europa en Perrigo, oferia claus per a comprendre com es construïxen marques sòlides i estratègies de llarg recorregut que permeten a les organitzacions evolucionar sense perdre la seua essència. Esta conversa aportava una mirada àmpliament valorada pels assistents, que van trobar en ella una síntesi de visió, experiència i criteri.

“Una marca ha de tindre clar el seu propòsit, però també la humilitat de revisar-lo periòdicament. Escoltar el públic i a l’entorn és part de la seua evolució natural”, deixava en clar Antonio Sellés en la seua intervenció.

Sentiment de comunitat i la projecció del talent

El públic valorava la proximitat del format i la capacitat de l’esdeveniment per a generar un diàleg fluid entre ponents i assistents. La sessió, dinamitzada per Vigela Lloret, es va convertir en un espai on les expectatives individuals es van trobar amb reflexions profundes sobre lideratge, creativitat, propòsit i desenrotllament professional.

“Altea Talent LAB ens recorda que el talent no entén de fronteres, però sí d’arrels. Des d’un lloc com Altea es pot pensar en gran, innovar i arribar tan lluny com un estiga disposat a imaginar”, concloïa Vigela Lloret.

Altea Talent LAB continua creixent

Amb la segona edició ja consolidada, el projecte continua afirmant-se com una plataforma imprescindible per a donar visibilitat al talent local i reforçar la idea que Altea és un territori fèrtil per a l’emprenedoria, la innovació i la projecció professional.

Pin It on Pinterest