Select Page

La Comunitat Valenciana ha reforçat les mesures de protecció enfront de la grip aviària (IAAP) a causa de l’augment del risc per ocells migradors, d’ací ve que els departaments municipals de Sanitat i Benestar Animal llancem una sèrie de recomanacions a explotacions, xicotets avicultors i ciutadania per a evitar la grip aviària. Ha començat explicant l’edil de les dos àrees, Anna Lanuza.

“Des del Departament de Sanitat i Benestar Animal de l’Ajuntament d’Altea informem que la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca ha notificat sobre les mesures a prendre davant nous focus de grip aviària en aus silvestres en la Comunitat Valenciana”. Indica l’edil, qui recorda que esta malaltia afecta tant a les explotacions avícoles professionals com a les xicotetes explotacions particulars d’autoconsum, incloses les que només mantenen unes poques gallines, ànecs o altres aus domèstiques.

Per part seua, Ana Cabrera, veterinària municipal, ha apuntat que “este virus es transmet principalment per contacte directe amb aus infectades, domèstiques o silvestres, així com a través de secrecions, femta, material contaminat, aigua, vehicles, roba o calçat. Per això, pot propagar-se fàcilment entre explotacions pròximes si no s’extremen les mesures de biosseguretat”.

Així mateix, Cabrera ha recordat de la importància de no tocar aus mortes o malaltes i avisar immediatament als servicis veterinaris oficials si es troben exemplars sospitosos de patir la malaltia.

Entre les mesures a aplicar, la més rellevant és mantindre les aus protegides del contacte amb aus silvestres, preferiblement en recintes tancats o baix malla, i amb aigua i aliment coberts.

“No existix risc per a la població general, però la col·laboració ciutadana és essencial per a previndre la propagació del virus”. Ha afirmat la tècnica sanitària.

Quant als símptomes que es poden observar en les aus domestiques o d’autoconsum que poden semblar el virus, està la falta d’apetit i decaïment; inflamació de cap, cresta o barbetes; plomatge estarrufat i respiració dificultosa; secrecions nasals o oculars; disminució en la posada d’ous o ous deformes i moviments incoordinados o mort sobtada.

Més informació oficial en la web de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca: https://www.mapa.gob.es/es/ganaderia/temas/sanidad-animal-higiene-ganadera/sanidad-animal/bioseguridad-buenas-practicas/aves_bioseguridad

Finalment, des de les regidories de Sanitat i Benestar Animal, han aprofitat per a recordar la importància de registrar aquelles explotacions que continguen aus de corral -gallines, ànecs, oques, etc-, incloses les particulars d’autoconsum. No hi ha un nombre mínim d’aus de corral per a realitzar el registre i este és gratuït i obligatori. Este registre, permet als Servicis Veterinaris Oficials el mantindre una correcta traçabilitat dels animals per a la realització de controls sanitaris i actuar amb rapidesa davant focus de malaltia com la Grip Aviària.

Pots registrar a les teues aus de corral a través del següent enllaç: Comunicación previa de una explotación de aves de corral para autoconsumo – Sede electronica – Generalitat Valenciana

Per a qualsevol dubte es pot sol·licitar més informació en el departament de Benestar Animal i Sanitat de l’Ajuntament d’Altea telefonant al 965853075 o directament en les Oficines Comarcarles Agràries corresponents:

-Callosa d’en Sarrià: Carrer del Fons nº3 / 966870660/ agp_callosa@gva.es

-La Vila Joyosa: Carrer La Pau nº4-2n / 966816440 / /agp_villajoyosa@gva.es

Pin It on Pinterest