Més de 80 comerços de la localitat participen en aquesta iniciativa
L’Ajuntament d’Altea, a través de la seua Regidoria de Comerç, ALCEA (Associació Local de Comerciants i Empresaris d’Altea) i l’associació del Mercat Municipal d’Altea al costat de Confecomerç i Facpyme han posat en marxa la campanya “Principi per a recuperar els principis”. La iniciativa té com a objecte, recolzar al xicotet comerç mantenint els seus valors i convida a reflexionar sobre el significat de comprar en el comerç local.
“Des del nostre departament sempre donarem suport a aquest tipus de campanyes, hem triat celebrar aquest acte en el Mercat Municipal d’Altea perquè representa el comerç de proximitat i qualitat de la nostra localitat” ha assenyalat l’edil de Comerç, José Borja. I afegia, “aquesta campanya posa en valor la proximitat, la frescor, el tracte humà i la sostenibilitat. Uns elements que es diferencia de les grans corporacions”. A més, el regidor agraïa a les associacions participants i convidava als veïns i veïnes a participar en la campanya.
Aquest projecte dona continuïtat a la campanya de l’any passat, que va rebre més de deu premis i reconeixements en destacats certàmens de publicitat a nivell autonòmic, nacional i internacional. Més de 80 comerços d’Altea participen en aquesta iniciativa el lema de la qual enguany és “El Principi dels principis”.
“L’acció compta amb les següents peces: vídeo, en el qual es recullen els conceptes a prop, humà, fresc i sostenible, una web corporativa, cartelleria, i campanya en xarxes socials”, ha explicat Ernesto Alday, president d’ALCEA.
En 2022 es va posar el focus en la necessitat de recuperar els principis, de reflexionar sobre l’imprescindible que és tindre un comerç a prop, en aquesta ocasió el vídeo mostra l’origen d’uns valors, que ara com ara són l’essència de qualsevol comerç local, convidant a reflexionar sobre el significat de comprar en el comerç de proximitat.
Per a la iniciativa s’han produït peces com a cartelleria, distribuint gratuïtament un total de 80 cartells entre els comerciants associats d’ALTEA, amb la finalitat de captar l’atenció dels clients i difondre al màxim l’acció. La campanya compta amb una web, en la qual s’han bolcat tots els materials (cartells, vídeo, minivídeos de cada concepte, i gifs animats).
Per part seua, Pepa Moltó, secretària de l’Associació Concessionària del Mercat Municipal, ha assenyalat que la campanya “centra l’atenció en uns conceptes que són presents en cada decisió de compra. Cada vegada que triem comprar en el xicotet comerç estem apostant per la prosperitat dels qui tenim a prop (veïns, amics, família), estem contribuint a generar riquesa i ocupació, donant suport a les tradicions que ens identifiquen, reduint les emissions de carboni, promovent la sostenibilitat i la cura pel medi ambient, en definitiva, estem potenciant una economia local sostenible”.
“La nostra capacitat de triar on comprem és decisiva per al desenvolupament dels territoris, igual que ho són les accions, que determinen un model de ciutat, l’impuls d’una economia més sostenible, i l’aposta per un major equilibri comercial”, han subratllat els presidents de totes dues associacions.
L’acció va dirigida al consumidor final i pretén conscienciar sobre la necessitat de promoure uns principis que són l’ADN del xicotet comerç, i que repercuteixen en el desenvolupament, prosperitat i benestar de la nostra societat.
“En un món marcat per la globalització és vital recordar i valorar el que representa el xicotet comerç per a la nostra societat, uns valors que estan recollits en aquesta campanya i que repercuteixen en benefici de tots”, ha apuntat l’edil, José Borja.