El primer tinent d’alcalde i l’edil d’infraestructures encapçalen la comitiva alteana.
Hui al matí, el president de la Generalitat, Carlos Mazón; la consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas i el President de la Diputació Provincial d’Alacant, Toni Perez, han comprovat de primera mà l’avanç de les obres del TRAM a la línia Dénia-Benidorm, al seu pas pel Mascarat. Visita en què han participat també diversos dels regidors de la Corporació Municipal d’Altea, entre ells el primer tinent d’alcalde, Deo Sánchez i la regidora d’Infraestructures, Aurora Serrat.
“Són unes obres necessàries per sentit comú i per seguretat, entre altres motius, per això només posar-nos en marxa, una de les primeres instruccions que va rebre la Consellera va ser posar en marxa els projectes per licitar-los i executar les obres per arribar a final de any per tal que els trens puguen donar servei”. Ha declarat el president de la Generalitat Carlos Mazón.
“Estem parlant d´un dels corredors més importants del Mediterrani, estem parlant d´un dels recorreguts paisatgístics més bonics del món en què venim a invertir més de 20 milions per acabar amb la precarietat del servei de TRAM”; ha afegit Mazón.
Per part seua, l’edil d’Infraestructures de l’Ajuntament d’Altea, Aurora Serrat, ha manifestat que “hem pogut comprovar en quin estat es troben estes obres necessàries per a la circulació de la Línia 9 del TRAM i estem satisfets que seguisca endavant una actuació la qual licitació va ser iniciada pel Govern del Botànic”.
“Esperem que es puguen complir els terminis, perquè sabem de la dificultat d’uns treballs que es duen a terme en alçada i en una zona tan peculiar com són els túnels del Mascarat”, ha afegit Serrat.
“Tant de bo que, com el president anuncia, la Línia 9 estiga lliure de desdoblaments i es puga millorar la freqüència dels trens”. Ha conclòs la responsable municipal d’Infraestructures.
Substituir el pont és el principal objectiu de les obres, un pont d’entre el 1913 i el 1915 i es va realitzar amb la primera instrucció de ponts ferroviaris que és del 1902. Este pont el signa Carbonell, procedent d’Alcoi i també Ribera un catedràtic de l’Escola de Camins de Madrid que té actuacions reconegudes com al Pont de Sant Sebastià.
“Quan es decideix canviar els duals, es fa un estudi general de tots els ponts de la línia per veure si aguanten el pes més gran dels nous trens i al final es va veure que en este pont calia actuar i es va decidir substituir-lo. Substituir el pont no és tan fàcil perquè tenim dos túnels enganxats i no hi ha lloc d’actuació i s’han donat moltes voltes al procés de substitució de l’actual pont per un altre, exactament una imatge fidel a l’actual”. Ha explicat el tècnic responsable de l’obra.