Select Page

El dimecres, 10 de maig, es va celebrar a l’Ajuntament la tercera reunió de l’any del Consell Local de Comerç i Turisme, l’òrgan consultiu d’aquells assumptes relacionats amb les àrees esmentades.

Aquest tercer Consell comptava amb 12 punts en el seua ordre del dia, entre els quals destaquen: la situació de manca de personal en la qual es troben tant el departament de Turisme com el de Comerç, esperant que el Departament de RR.HH. solucione la situació en breu, com va informar la presidenta del Consell, Anna Alvado. La selecció del tècnic de turisme, en procés en aquestos moments, després d’un any de demora i a l’espera que, en el termini d’un mes, la plaça estiga coberta. Respecte al tècnic de Comerç, segueix estant pendent de solucionar.

Un altre dels punts importants que es van tractar, va ser informar sobre les reunions de treball de la Mesa d’Ocupació de la Via Pública. Falta una reunió que tindrà lloc en aquesta mateixa setmana, i la valoració del treball és molt positiva, ja que s’ha tractat tota l’ordenança i s’espera arribar a un consens en aquesta última reunió per a poder presentar la proposta definitiva de la mesa a l’alcalde i al Departament d’Infraestructures.

Per part del Regidor d’Infraestructures, Roque Ferrer, es va informar dels horaris d’obertura i tancament de bars, restaurants i festes locals, per a enguany.

La regidora de Comerç, Anna Alvado, va informar sobre les reunions mantingudes per a poder elaborar un “Pla d’Acció Comercial “ aportant les tres ofertes presentades per diferents empreses. Aquest pla és de gran importància per activar i dinamitzar el comerç alteà, i repercutiria de forma molt positiva en la nostra economia.

Al respecte de les campanyes comercials, Alvado va informar d’una nova campanya que es va a realitzar conjuntament amb l’Associació de Comerciants i Concessionaris del Mercat Municipal, ”M’agrada el meu mercat”, que tindrà lloc durant tot el mes de maig i on una de les seues accions comercials més importants es va realitzar el dissabte 20 de maig al matí. La finalitat d’aquesta campanya és promocionar els mercats municipals duent a terme accions per a fomentar el consum local i de proximitat.

Es va fer una valoració de la ruta gastronòmica “Horta de Primavera”, en la qual els restaurants premiats van ser El Racó de Toni, com a restaurant amb la millor tapa obligatòria i El Bodegón de Pepe, com el millor en la tapa lliure. Es van repartir un total de 9 premis entre els i les participants. La següent edició de la ruta gastronòmica, que ja s’està preparant, serà del 23 de juny al 2 de juliol, baix el nom de “La Cuina de les Barques”, jornada basada en els productes del mar, on col·labora HOSPAL i patrocinada per Torres.

També s’està preparant una campanya comercial, amb la col·laboració de ALCEA, que s’iniciarà el dilluns 15 de maig i finalitzarà el 17 de juny. La campanya de tiquets “1000 botigues 1000 motius”, consisteix a presentar els tiquets de compra de qualsevol establiment local en la Regidoria de Comerç i es podrà participar en el sorteig de 3 vals de 200 € per compres en el comerç local.

Sobre el sector turístic, es va parlar de la campanya turística de Setmana Santa, la qual va ser excepcional i es va valorar el gran encert d’instal·lar un punt d’informació turística en la plaça de l’Església. Punt que s’espera poder repetir aquest estiu si es compta amb el personal necessari.

També es va comentar l’assistència d’Altea a la fira internacional MEDSEA, especialitzada en el sector nàutic, en la qual el departament de Turisme i les empreses del sector van tenir una important presència.

Finalment, es va abordar la peatonalització del carrer Alcoi, que no es va poder realitzar en Setmana Santa per la premor del temps. Es va acordar realitzar una consulta amb els veïns i veïnes, amb la finalitat de poder dur-ho a terme per a aquest estiu.

També es va fer esment del carril bici, en concret de la zona compresa entre el Bodegón de Pepe i el Chez Pierre. Aquest tema es va tractar en la mesa de treball de la OVP, a petició de l’alcalde i està pendent de resolució.

Cal recordar que el Consell Local de Comerç i Turisme representa al sector comercial, a l’hostaler, al nàutic, així com càmpings, col·lectius de comerciants, hotels, veïns, festes i representants dels diferents partits polítics amb representació municipal, per la qual cosa qualsevol empresa, entitat o associació que tinga vinculació amb qualsevol d’aquestes àrees i estiga interessat a formar part del Consell, només ha de presentar una instància en l’Ajuntament.

Pin It on Pinterest