Select Page
  • Les cançons tradicionals valencianes són les protagonistes de la col·lecció ”Llegir en valencià, les nostres cançons”.
  • La jove sense nom. A la voreta del mar es repartirà amb el diari Información per només 1 euro dissabte 16 de juliol. 

L’onzena edició de la campanya ”Llegir en valencià” convida els lectors a llegir relats que els submergiran en les històries que, al voltant d’una cançó popular valenciana, han imaginat i escrit els autors i les autores. Textos d’una gran qualitat literària escrits per a l’ocasió per autors valencians consolidats i de renom. Entre ells està l’escriptor alcoià, Carles Cortés, qui s’ha inspirat en la cançó A la voreta del mar per a escriure La jove sense nom.

Al poble d’Altea viu una donzella rebutjada per les germanes i el marit de la mare. Diuen que és lletja perquè és el càstig que ha de patir per ser filla del pecat. Però, en realitat, és filla de l’amor més meravellós que sa mare va conéixer. És filla de la mar i del sol, del vent i de l’aigua… de la mateixa aigua que portarà la felicitat a la donzella de la piga i que se l’endurà ben lluny de qui no l’ha volguda mai.

El regidor de Cultura de l’Ajuntament d’Altea, Diego Zaragozí, ha valorat de forma molt positiva aquesta campanya de promoció de la lectura en valencià i ha afirmat que és tot un honor que el nostre poble siga el protagonista d’aquesta història de Carles Cortés, vicerrector de Cultura, Esport i Llengües de la Universitat d’Alacant.

La col·lecció ”Les nostres cançons”

L’objectiu d’aquesta campanya impulsada per la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura és, com les anteriors, que la gent llija i que, a més, ho faça en valencià. ”Llegir en valencià, les nostres cançons” és l’única campanya de promoció de la lectura en valencià en què estan implicades nombroses entitats públiques i privades que treballen per un objectiu comú: fomentar la lectura i promocionar la nostra llengua. Així com donar a conéixer els costums, les tradicions i la cultura del poble valencià.

Entre els i les autores que participen enguany en la campanya està Teresa Broseta, Isabel Canet, Josep Franco, Enric Lluch, Pepa Guardiola, Vicent Usó, Anna Moner, Silvestre Vilaplana, Mercè Climent i Àngels Gregori. Cada narració està dedicada a una cançó popular concreta: La Panderola, La xata melindrera, El Cabanyal, Amparito la filla del mestre,  Ja ve Cento de ca la nóvia, El sereno i la serena, Serra de Mariola, El tio Pep se’n va a Muro, La lluna, la pruna i La tarara.

A més a més, enguany volem donar una importància especial a la cançó en valencià. Per això, cada llibre contindrà impresa la lletra de la cançó i posarem a l’abast de tots els qui completen la col·lecció de llibres un CD exclusiu amb les onze cançons gravades pel cantautor valencià Paco Muñoz.

Enguany, igual que les darreres edicions, també s’ha creat un espai web exclusivament per a la campanya (www.llegirenvalencia.org), on trobarem tota la informació detallada: el calendari de distribució, els articles d’animació a la lectura que aniran publicant-se a Información i Levante, recomanacions d’altres lectures i el concurs per a guanyar vals de compra per als supermercats Consum, vals de compra per a les botigues de Pollos Planes i vals de menú per a dos persones per a consumir en els restaurants La Parrilla de Pollos Planes.

A més dels patrocinadors i col·laboradors històrics, també alguns ajuntaments dels pobles on estan ubicats els paisatges que apareixen en els llibres de la campanya s’han sumat a la iniciativa.

Pin It on Pinterest