Select Page
  • L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor va atendre 431 consultes en 2014, de les quals el 45% van ser sobre la telefonia

  L’edil de Comerç de l’Ajuntament d’Altea, Vigela Lloret, ha donat a
conèixer les estadístiques sobre les consultes en l’Oficina Municipal
d’Informació al Consumidor, OMIC. Est és un servei que presta el
consistori alteà setmanalment, donant assessorament als consumidors
tots els divendres de 10 a 14 hores en l’oficina de comerç.

  L’OMIC d’Altea dóna informació, assessorament, i presta ajuda en la
tramitació de reclamacions o denúncies que realitzen els consumidors de
la localitat. Segons Vigela Lloret, l’any passat es van realitzar 431
consultes de les quals el 45% van ser en relació a la telefonia. A més,
les reclamacions que finalment es van realitzar des de l’OMIC van
ascendir a un centenar de les quals el 50% van ser, de nou, per
problemes amb la telefonia.

  Per a Vigela Lloret, “és
aconsellable, en aquestes situacions, informar-se bé sobre els serveis
que contractem o que període de temps tenim de permanència. En consum és
millor prevenir que després reclamar, i haver d’entrar en temes
judicials que s’allarguen en el temps”, va destacar l’edil de comerç.

 
Quant a les consultes realitzades sobre el comerç, el 54,7% van estar
centrades sobre les garanties del producte adquirit. Segons Lloret, “el
ciutadà del carrer a voltes desconeix els terminis de devolució del
producte que ha adquirit. Per açò davant qualsevol dubte, tenim el servici gratuït d’atenció al consumidor cada setmana a Altea”.

 
Cal destacar també el numere d’incidències sobre estafes en la revisió o
instal·lació de productes relacionats amb el gas, que es van
incrementar respecte a 2013. Per a l’edil de comerç, “no és competència
de l’Ajuntament vigilar i detectar aquest tipus de fraus, però sí
realitzar campanyes informatives per a evitar que se seguisca enganyant
al ciutadà, sobretot a les persones majors que solen ser les més
vulnerables”, va concloure Vigela Lloret.

Pin It on Pinterest