La campanya ‘Vacances Segures’, impulsada per l’Associació d’Apartaments
Turístics de la Costa Blanca (APTUR) en col·laboració amb la Agència
Valenciana de Turisme (AVT) i la Regidoria de Turisme de l’Ajuntament
d’Altea, va estar al passat dia 9 d’octubre a Altea, on personal de Aptur ha informat a peu de carrer a turistes i residents dels riscos
que comporta llogar un habitatge turístic que no està registrada ni
donada d’alta.
En el marc de la campanya ‘Vacances Segures’
s’informa als turistes sobre els seus drets i obligacions en llogar un
apartament turístic i s’insisteix en la importància de signar un
contracte i que l’habitatge estiga registrat en la Consellería de
Turisme. I tot, segons Aptur, per a evitar “sorpreses desagradables” en
arribar a la destinació; sorpreses com que l’apartament no està moblat o
que no es corresponga amb el qual s’havia llogat. Aquesta campanya
també està orientada als particulars i a les empreses gestores
d’apartaments, a els qui es trasllada els avantatges que té l’estar
donat d’alta i convertir-se en oferta reglada.
Aquesta campanya
arriba després d’intenses inspeccions dutes a terme per la Consellería
de Turisme durant els mesos d’estiu per a detectar a propietaris i
agències il·legals que lloguen habitatges sense respectar la normativa i
de la qual s’espera poder tenir resultats en les pròximes setmanes.