Select Page

La regidora de Turisme, Vigela Lloret, assistirà aquest dijous a Madrid
a la 34 edició de la Fira Internacional de Turisme (FITUR), en la qual
Altea estarà present sota el paraigua del Patronat de Turisme de la
Costa Blanca. En aquesta edició, la nostra localitat va a centrar la
seua estratègia de promoció en tres pilars fonamentals: la recuperació
d’Altea com a referent cultural; l’aposta pel concepte de ‘Slow City’;
i el foment de noves aplicacions per a mòbils.

Segons ha
explicat Lloret, des de l’inici d’aquesta legislatura “sempre hem tingut
molt clar que havíem d’esforçar-nos perquè Altea recuperara el seu
protagonisme en el mapa cultural de la Comunitat Valenciana i
precisament com a conseqüència d’açò, hem externalitzat la gestió de
Palau Altea, amb una programació més diversa, estable i de qualitat, en
honor de situar de nou a l’auditori alteà com a referència de la
nostra província i de la nostra Comunitat”, ha assenyalat.

En
aquesta mateixa línia de la cultura, es troba potenciar la ‘Casa Canyot’, en ple Casc Antic, i que albergarà exposicions pictòriques
d’artistes alteans o que hagen tingut una vinculació arrelada en el
nostre poble. De fet, des del passat mes de desembre, aquest espai està
acollint una exposició de l’artista alteà Navarro Ramón, la gran part
del qual de la seua obra és propietat de l’Ajuntament. cal recordar que
la ‘Casa Canyot’ obri les seues portes tots els divendres i dissabtes
en horari de 18:30 a 21:30h.

Així mateix, i després de la
declaració fa un any com Bé d’Interès Cultural (BIC), amb categoria de
Conjunt Històric, del Baluard i Recinte Renaixentista de la Vila
d’Altea, Lloret mantindrà reunions en FITUR amb regidors d’altres
municipis espanyols que ja disposen d’aquesta catalogació, amb
l’objectiu de recaptar les seues experiències, a l’hora de fomentar el BIC com a atractiu turístic. Tal com ha remarcat l’edil, “es tracta
d’una distinció de la qual tots els alteans ens sentim orgullosos i
que reafirma l’aposta de l’equip de govern per la protecció i el turisme
de qualitat que desitgem atraure, provocant que en qualsevol guia o
pàgina web de la Comunitat Valenciana que faça referència al patrimoni
valencià, Altea aparega com un lloc digne de visitar pel seu especial
valor històric”.

Quant al segon pilar de promoció, Altea va
potenciar en FITUR el concepte ‘Slow City’ per a Altea, “i que
consisteix a gaudir de l’Altea de les petites coses, ja que sempre hem
sigut un referent de qualitat de vida”, ha destacat Lloret. Per açò, ha
insistit en tot el que ofereix Altea en aquest sentit, com els dos nous
trams de Carril Bici, el sistema de lloguer de bicicletes, les visites
guiades per Altea i Altea la Vella, el producte gastronòmic de
Quilòmetre Zero, o els entorns naturals del Riu Algar i de Serra Gelada.

En el marc d’aquest concepte, també es vol fomentar el
turisme de segona residència, sobretot tenint en compte el mercat
madrileny, ja que l’afluència de veïns de la capital d’Espanya ha
experimentat un important increment en la nostra localitat, gràcies a
l’arribada de l’AVE a Alacant. Per açò, Lloret estarà en contacte amb
empreses especialitzades en la compra-venda de segones residències,
incidint que a Altea existeix una oferta de més de 3.000 habitatges
pendents de comprador.

I el tercer pilar de la nostra promoció,
va a consistir en la pròxima engegada d’una nova aplicació de mòbil,
tant per a I-Phone com para Android, perquè els visitants puguen
accedir de forma ràpida i senzilla a tota l’oferta turística del
municipi, disposant de tots els circuits possibles a Altea, com a rutes
gastronòmiques, rutes de tallers d’artesania o informació referent a
l’agenda cultural o festiva d’Altea.

Finalment, l’edil ha
conclòs assegurant que, “totes aquestes línies d’actuació vénen
emmarcades dins de l’estratègia ‘Visit Altea’, que vam engegar en 2011,
i que s’ha convertit en una potent eina per a vendre la marca Altea a
tot el món, adaptant-nos als nous temps i fent de la nostra localitat
una destinació atractiva, donant-li visibilitat, ja que sabem que
l’elecció de les destinacions turístiques en l’actualitat es realitza en
un 70 per cent a través d’Internet i les xarxes socials”.

Pin It on Pinterest