Select Page

Del 4 de novembre al 5 de desembre Palau Altea albergarà l’obra de Quico Torres reunida davall el títol “Mirades i reflexions”. L’exposició mostra tres de les etapes del treball de l’artista, com són escultures públiques, escultures en fusta i escultures en formigó i ferro; així ho ha descrit el propi autor, qui ha presentat la mostra, junt amb l’edil de Cultura i responsable del Centre d’arts, Miquel Zaragoza.


“Quico és un escultor de Benissa que porta mes de 25 anys de trajectòria artística i és un dels referents al País Valencià en el món de l’escultura”, ha afirmat el regidor de Cultura. Zaragoza ha afegit que “té nombroses escultures en diferents espais públics i Quico Torres va començar les seues obres en fusta, després va passar al metall i actualment treballa amb el formigó”.


 “Esta és una exposició que val la pena no perdre’s per a disfrutar de tota la seua obra”, hi ha assenyalat Zaragoza, qui ha invitat a alteans, alteanes i residents en la comarca a visitar-la, alhora que ha agraït a l’escultor l’haver depositat la seua confiança en Palau Altea per a mostrar la seua obra.


En la seua intervenció Quico Torres ha manifestat sentir-se honrat amb l’exposició de la seua obra a Altea i diu “Altea és un poble a què li tinc un gran estima perquè parlar d’Altea és parlar de Cultura. Jo recorde que quan m’inicie en este món de l’escultura, o te n’anaves a Alacant, o a València o tenies la gran oportunitat de veure alguna cosa a Altea; ja existien galeries i llavors Altea ha sigut per a mi un poble d’una doble personalitat: un poble turístic encantador i relacionat amb el món de la cultura”.


“Per a mi era un desig exposar a Altea. No tenia pressa a vindre, però sabia que quan vinguera mostraria tot el que jo he anat fent entorn en els meus 27 anys de dedicació a este món apassionant de l’escultura”, ha afegit Torres.


Quico Torres ha explicat que la mostra consta de tres parts: una que és la part pública, composta per una escultura ubicada en els jardins del Palau, de grans dimensions -7 metres d’ altura i 5.000 Kg. de pes-. Per a l’escultor esta obra representa “la gran oportunitat de fer les escultures en el carrer perquè la gent opine lliurement el que vullga de l’obra”. La segona part és la que està composta per dos fases, la de la fusta en què “intente representar el món orgànic i té dos volums, per un costat el que és la massa de l’obra i per un altre els espais buits que crea l’escultura”; i la segona etapa esta composta per una escultura totalment diferent feta en ferro i formigó i “és una escultura basada en l’arquitectura i en l’enginyeria”, afirma l’autor.


“Quico treballa el formigó com els poetes treballen el llenguatge” és una frase de Consol Font que, en poques paraules, definix a la perfecció esta última etapa de treball de Quico Torres.
La mostra s’inaugurarà demà dimecres a les 20h i romandrà en Palau fins al 5 de desembre.

Pin It on Pinterest